Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. november 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torben Breckling
Lille undseelig svamp under brombær ... (Læst 219 gange) Postet d. 02-09-20 kl. 23:45
Fundet ved en gruset markvej op af en nåleplantage og under brombær.

Ca. 3-4 cm. i bredde. Flødefarvet. Længden ca. 6-7 cm. Lamellerne lyse og vistnok nedløbende. Lysbrune natten over. Ingen duft.

Kan nogen greje den?

På forhånd tak.

Lille undseelig svamp under brombær ... (Fundet ved en gruset markvej op af en nåleplantage og under brombær.
Ca. 3-4  cm. i bredde. Flødefa)
Foto: Torben Breckling
Besvar | Kommentér

Christian Eldam

Svaraktivitet:

(35)
#1 Svar postet d. 03-09-20 kl. 07:39. Emne: Lille undseelig svamp under brombær ...
Kunne være rart med billede af lameller, men bud er ikke desto mindre Candolles mørkhat.

- se linket HER

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torben Breckling
#2 Kommentar postet d. 04-09-20 kl. 10:29. Emne: Lille undseelig svamp under brombær ...
Tak, Christian.

Ja, det tror jeg du har ret i.

Tilgiv mig, min sene respons. Jeg har været ude i felten igen, i håb om, at jeg kunne finde flere af af svampen -med undersiden. Det lykkedes ikke. Fan’en til cykeltur

Tak for hjælpen.

Buk & Pluk.

Torben.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator