Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. januar 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ruth Ahlburg
Eulophus ramicornis larver på kamelspinderlarve? (Læst 707 gange) Postet d. 05-09-20 kl. 17:12
I dag, Stålehøj, Bornholm.

Jeg fotograferede en kamelspinderlarve på avnbøg, og ser først ved billedbehandlingen de mange små grønne snyltehvepselarver, som får mig til at tænke på et tidligere fund af pupper af Eulophus ramicornis - se linket HER.

Kendes der andre arter, der snylter på kamelspinderlarver?

Mvh Ruth

Eulophus ramicornis larver på kamelspinderlarve? (I dag, Stålehøj, Bornholm.
Jeg fotograferede en kamelspinderlarve på avnbøg, og ser først ved bille)
Ruth Ahlburg har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 526)
Besvar | Kommentér

Ruth Ahlburg
#1 Kommentar postet d. 05-09-20 kl. 19:25. Emne: Eulophus ramicornis larver på kamelspinderlarve?
På denne hjemmeside er der 3 fotos af artens larver, der bryder ud af kamelspinderlarven og hænger på for "final feed"

- se linket HER.

Larven er derfor hentet ind til observation.

Mvh Ruth

Besvar | Kommentér

Ruth Ahlburg
#2 Kommentar postet d. 06-09-20 kl. 09:13. Emne: Eulophus ramicornis larver på kamelspinderlarve?
5.9. kl. 19.21 findes kamelspinderlarven død.

Bemærk størrelsen af snyltehvepselarverne.

Eulophus ramicornis larver på kamelspinderlarve? (5.9. kl. 19.21 findes kamelspinderlarven død.
Bemærk størrelsen af snyltehvepselarverne.)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Ruth Ahlburg
#3 Kommentar postet d. 06-09-20 kl. 09:14. Emne: Eulophus ramicornis larver på kamelspinderlarve?
6.9. kl. 9.20

Snyltehvepselarverne vokset i størrelse

Eulophus ramicornis larver på kamelspinderlarve? (6.9. kl. 9.20

Snyltehvepselarverne vokset i størrelse)
Besvar | Kommentér

Ruth Ahlburg
#4 Kommentar postet d. 06-09-20 kl. 19:00. Emne: Eulophus ramicornis larver på kamelspinderlarve?
6.9.kl. 19.06

Eulophus ramicornis larver på kamelspinderlarve? (6.9.kl. 19.06)
Besvar | Kommentér

Ruth Ahlburg
#5 Kommentar postet d. 07-09-20 kl. 08:31. Emne: Eulophus ramicornis larver på kamelspinderlarve?
Den 7.9. kl. 8.15 er snyltehvepselarverne begyndt at slippe deres udsugede vært/offer.

Eulophus ramicornis larver på kamelspinderlarve? (Den 7.9. kl. 8.15 er snyltehvepselarverne begyndt at slippe deres udsugede vært/offer.)
Besvar | Kommentér

Simon Haarder
#6 Kommentar postet d. 07-09-20 kl. 12:08. Emne: Eulophus ramicornis larver på kamelspinderlarve?
Vidunderlig dokumentation, Ruth! Bliv endelig ved. Jeg tror også på E. ramicornis, men ville være super med et dokumenteret forvandlingsforløb

Besvar | Kommentér

Ruth Ahlburg
#7 Kommentar postet d. 07-09-20 kl. 12:41. Emne: Eulophus ramicornis larver på kamelspinderlarve?
Ja, - jeg går og inspicerer dem med få timers mellemrum, i håb om at se, når de forpupper sig. ( og senere se dem klækkede).

Mvh Ruth

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#8 Kommentar postet d. 07-09-20 kl. 13:22. Emne: Eulophus ramicornis larver på kamelspinderlarve?
Ret vildt

Glæder mig til følgetonen

Besvar | Kommentér

Ruth Ahlburg
#9 Kommentar postet d. 07-09-20 kl. 15:31. Emne: Eulophus ramicornis larver på kamelspinderlarve?
Begyndende farveskift på nogle af larverne kl. 15.15

Eulophus ramicornis larver på kamelspinderlarve? (Begyndende farveskift på nogle af larverne kl. 15.15)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator