Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Frank Overgaard Nielsen
Larve (Læst 202 gange) Postet d. 05-09-20 kl. 21:07
Falster 2-9-2020

På stranden sad denne, nogen ideer?

mvh

Frank

Larve (Falster 2-9-2020
På stranden sad denne, nogen ideer?
mvh
Frank)
Frank Overgaard Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Frank Overgaard Nielsen
#1 Kommentar postet d. 05-09-20 kl. 21:07. Emne: Larve
x1

Larve (x1)
Besvar | Kommentér

Frank Overgaard Nielsen
#2 Kommentar postet d. 05-09-20 kl. 21:07. Emne: Larve
x2

Larve (x2)
Klik på billedet for original størrelse (1181 x 200)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(9282)
#3 Svar postet d. 07-09-20 kl. 08:12. Emne: Larve
Denne her har jeg ingen mening om. Den er på en måde, hundesvær - fordi den "ligner alt andet" - og alligevel matcher den ikke noget helt

Jeg mangler desuden også både en længde og et godt dorsalfoto (det gør jeg altid )

Eneste dyr, der kommer nogenlunde i nærheden, er faktisk Aporophyla nigra - men det lyder noget usandsynligt.

Både fordi den er sjælden og primært er kendt fra den modsatte ende af landet, og der vist desuden aldrig før er registreret larver i landet? (der kan jeg tage fejl)

Det skulle så være en yngre larve, som ikke har udviklet de særlige farvelinier mv, som den voksne

- se linket HER

Næste problem er, at netop sjældnere dyr ofte ikke er særlig godt fotograferet, og man kan derfor ikke se fine detaljer - til sammenligning.

I det her tilfælde f.eks hvordan den er hvidnistret. Er det som et "rodet små-snevejr" eller er det i finere linier osv osv.

Endvidere har jeg selvsagt ikke nogen egenerfaring med arten

- men generelt: Yngre ugler er sørme en svær størrelse, da mange f.eks brune larver ofte er grønne i denne her periode

Så vi er ude på meget dybt vand, hér.

Hilsen Kjeld

Besvar | Kommentér

Frank Overgaard Nielsen
#4 Kommentar postet d. 07-09-20 kl. 22:05. Emne: Larve
Hold da op, jeg tænkte bare endnu en gamma..

troede jeg fik taget rygfoto men det var mest ude af focus, længden er omkring 35mm

Larve (Hold da op, jeg tænkte bare endnu en gamma.. :-)
troede jeg fik taget rygfoto men det var mest ude )
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator