Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
12. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørgen Christiansen
Natsommerfugl (Læst 429 gange) Postet d. 07-09-20 kl. 07:49
Fra Bøgehøj ved Ebeltoft idag. Er lidt i tvivl om denne, kan den bestemmes ud fra billede.

Jørgen

Natsommerfugl (Fra Bøgehøj ved Ebeltoft idag. Er lidt i tvivl om denne, kan den bestemmes ud fra billede.
Jørgen)
Jørgen Christiansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (796 x 600)
Besvar | Kommentér

Jeppe Lyngsø
#1 Kommentar postet d. 07-09-20 kl. 08:03. Emne: Natsommerfugl
Jeg vil tro at det er i retningen af en Aporophyla - enten lueneburgensis eller lutulenta, men afvent lige et mere erfarent svar.

Besvar | Kommentér

Per Adel

Svaraktivitet:

(602)
#2 Svar postet d. 07-09-20 kl. 09:45. Emne: Natsommerfugl
Hej. Det er godt set Jeppe. I gamle dage mente de kloge at vi kun havde lüneburgensis i dk. Så blev de i mange år enige om at det måtte være lutulenta der var her, men nu er det sikkert og vidst at der kun lever lüneburgensis i dk alligevel. Så må det jo være den indtil det modsatte er bevist.

Mvh Per

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jeppe Lyngsø
#3 Kommentar postet d. 07-09-20 kl. 10:03. Emne: Natsommerfugl
Ja så opdateret er jeg ikke på udbredelse og historik. Men kunne da se, at det nok måtte være en af de to, men de er jo umiddelbart ikke sådan lige at skelne i de mørke versioner, som jeg ser det.

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(9282)
#4 Svar postet d. 07-09-20 kl. 10:24. Emne: Natsommerfugl
Hej Per

Det med de 2 arter, vil jeg gerne lige høre mere om, for jeg har netop haft en "sag" ang dette med en vis hr Paul

Hvad er det man har fundet ud af - og hvordan har man det? - hvordan er det blevet bevist?

Hilsen Kjeld

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jørgen Christiansen
#5 Kommentar postet d. 07-09-20 kl. 17:18. Emne: Natsommerfugl
Noget kunne tyde på at det er A. lueneburgensis, da den er oprettet i databasen og ikke A. lutelenta. Venter lidt med indberetningen lader tråden stå lidt endnu.

Jørgen

Besvar | Kommentér

Per Adel

Svaraktivitet:

(602)
#6 Svar postet d. 07-09-20 kl. 20:36. Emne: Natsommerfugl
Hej Jørgen. Du kan roligt lukke tråden.

Mvh Per

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jørgen Christiansen
#7 Kommentar postet d. 07-09-20 kl. 21:34. Emne: Natsommerfugl
Tak til alle for svar, bestemmelse og kommentarer.

Mvh. Jørgen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator