Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
6. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole B. Lyshede
Hvilken svamp med mørk lamelæg? (Læst 535 gange) Postet d. 29-07-08 kl. 10:58
Svampen blev fundet 26/07/08 på Bornholm i løvskov (Avnbøg) i Gudhjemområdet. Vistnok på en stub? Dimensioner omtrent som Bredbladet Væbnerhat. 2 billeder.

Ole

Hvilken svamp med mørk lamelæg? (Svampen blev fundet 26/07/08 på Bornholm i løvskov (Avnbøg) i Gudhjemområdet. Vistnok på en stub? Di)
Foto: Ole B. Lyshede
Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#1 Kommentar postet d. 29-07-08 kl. 11:09. Emne: Hvilken svamp med mørk lamelæg?
I forventning om billede nr 2 vil jeg lige spørge om lamellerne er mørkæggede, det kunne godt se sådan ud.

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#2 Kommentar postet d. 29-07-08 kl. 11:10. Emne: Hvilken svamp med mørk lamelæg?
Undskyld Ole, jeg havde ikke læst overskriften godt nok, og heller ikke lagt mærke til at du lagde lamelbilledet op på ny tråd. Jeg synes at jeg kender den, skal lige i tænkeboks.

Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(1145)
#3 Svar postet d. 29-07-08 kl. 11:13. Emne: Hvilken svamp med mørk lamelæg?
Den rynkede hat og de fjerne lameller tyder på Almindelig Pælerodshat. Resten må tilskrives sommervarmen!

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#4 Kommentar postet d. 29-07-08 kl. 11:27. Emne: Hvilken svamp med mørk lamelæg?
Men har Almindelig P. mørkrandede lameller?

Ole

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#5 Kommentar postet d. 29-07-08 kl. 11:58. Emne: Hvilken svamp med mørk lamelæg?
Ja åbenbart, en gang imellem ? - der ligger et billede af en Xerula, meget lig din, i Galleriet:

- se linket HER

Som så mange gange før må man konstatere, at der ligger rigtig mange ting på F&N, vi skal bare finde det . Jwg glemmer det tit.

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#6 Kommentar postet d. 30-07-08 kl. 22:57. Emne: Hvilken svamp med mørk lamelæg?
Er samme, så ok og tak.

Ole

Besvar | Kommentér

Erik Rald
#7 Kommentar postet d. 30-07-08 kl. 23:06. Emne: Hvilken svamp med mørk lamelæg?
Hvordan kan man gøre Galleriet brugbart? Ingen bruger det!

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#8 Kommentar postet d. 31-07-08 kl. 13:48. Emne: Hvilken svamp med mørk lamelæg?
Passer ikke Erik. Jeg gør! Men det kan være en sej omgang - og nogle gange sidder man uforløst tilbage.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator