Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
11. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jacob Gadegaard
Forstenet knogle - men fra hvad? (Læst 2333 gange) Postet d. 02-08-08 kl. 10:47
Vi fandt denne lille forstenede knogle ved Ringkøbing Fjord i sommer - nogen bud på hvad den kommer fra?

Forstenet knogle - men fra hvad? (Vi fandt denne lille forstenede knogle ved Ringkøbing Fjord i sommer - nogen bud på hvad den kommer )
Jacob Gadegaard har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Henrik Jensen

Svaraktivitet:

(749)
#1 Svar postet d. 02-08-08 kl. 13:24. Emne: Forstenet knogle - men fra hvad?
Da det kan være lidt svært at bestemme ud fra et foto.

hvis stenen er flint hvad den godt kunne ligne.

Flintsten kan danne de mest forunderlige former og der er mange af dem der kan ligne knogler, hjortetakker, og kranier osv. knoglerester kendes for det meste i tertiære aflejringer f.eks hvalknogler og sæl knogner fra Gram lergrav

Der er også flere foto i dette forum

ang knogler og flintblokke

hilsen Henrik

Besvar | Kommentér

Michael S. Jensen

Svaraktivitet:

(120)
#2 Svar postet d. 02-08-08 kl. 13:35. Emne: Forstenet knogle - men fra hvad?
Som Henrik er inde på, er det sandsynligvis ikke en knogle, men har du bedre og skarpere billeder, kunne det være rart at se lidt nærmere på den.

Mvh Michael

Besvar | Kommentér

Jacob Gadegaard
#3 Kommentar postet d. 02-08-08 kl. 18:00. Emne: Forstenet knogle - men fra hvad?
Jeg mailer fire lidt "tungere" billeder til din adresse på KU.

Besvar | Kommentér

Michael S. Jensen
#4 Kommentar postet d. 02-08-08 kl. 19:15. Emne: Forstenet knogle - men fra hvad?
Hej Jacob

Det kan du selvfølgelig gøre, men principielt vil jeg foretrække, at du sætter dem ind i denne tråd.

På den måde får andre også mulighed for at se og kommentere dit fund, og mit, eller andres, mere eller mindre begavede bud på hvad det kan ske at være.

Mvh Michael

Besvar | Kommentér

Jacob Gadegaard
#5 Kommentar postet d. 02-08-08 kl. 19:57. Emne: Forstenet knogle - men fra hvad?
Jeg prøver med et her, så andre kan se med - digitale billeder er ikke min stærke side.

Forstenet knogle - men fra hvad? (Jeg prøver med et her, så andre kan se med - digitale billeder er ikke min stærke side.)
Jacob Gadegaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (892 x 669)
Besvar | Kommentér

Michael S. Jensen

Svaraktivitet:

(120)
#6 Svar postet d. 03-08-08 kl. 09:27. Emne: Forstenet knogle - men fra hvad?
Hej Jacob

Jeg er ret sikker på, at det ikke er en knogle.

Som Henrik er inde på i sit første indlæg, falder man ofte over ting, der ved første øjekast ligner forstenede knogler eller bløddyr.

Mvh Michael

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole Hagen

Ny på F&N
#7 Svar postet d. 12-04-21 kl. 17:24. Emne: Forstenet knogle - men fra hvad?
Denne i flint forstenede lille knogle, hvis længde er 4,5 cm er fundet ved Røjle klint.

Forstenet knogle - men fra hvad? (Denne i flint forstenede lille knogle, hvis længde er 4,5 cm er fundet ved Røjle klint.)
Foto: Ole Hagen
Klik på billedet for original størrelse (675 x 600)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator