Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Navn Forum -> Kikkert og andet feltudstyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anni Lene Nielsen
Oplysning ønskes om Mikroskopet "Looksmall Trekker. (Læst 1887 gange) Postet d. 30-01-06 kl. 22:21

Illustreret Videnskab, 15/2004 omtalte et mikroskop, der kunne være i en bukselomme. Se det på henvisningen.

- se linket HER

For længe siden forhørte jeg mig om det i en kikkertforretning, og han blev så interesseret, at han kopierede mit udklip. Men han mente, at det måtte koste en formue. Han kendte ikke noget til det i øvrigt.

Nu slog jeg det op på Google og ser, at det er noget børn bruger.

Så kan det vel ikke være så kostbart alligevel.

Er der nogen af jer, der kender noget til det, evt. kan sige noget om anvendelighed, pris, salg i DK.

Jeg så kun et på auktion på e-bay, som blev solgt for 24 £

Kan det anbefales?

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Poul Evald Hansen
#1 postet d. 30-01-06 kl. 22:28. Emne: Oplysning ønskes om Mikroskopet "Looksmall Trekker.
Dit link virker ikke. Et billigt, robust feltmikroskop var da noget, man godt kunne bruge. Kan du finde det rigtige link?

M.v.h.

Poul Evald

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#2 postet d. 30-01-06 kl. 22:34. Emne: Oplysning ønskes om Mikroskopet "Looksmall Trekker.
Hej Poul Evald

Jeg prøver igen.

- se linket HER

Håber, at det virker nu.

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Morten Eske Clausen
#3 postet d. 30-01-06 kl. 23:14. Emne: Oplysning ønskes om Mikroskopet "Looksmall Trekker.
Begge links virker fint her hos mig. Det kan vel næppe betegnes mikroskop med kun 35x forstørrelse. Det er vel nærmere en kompakt stereolup eller noget i den stil - Men den ser da meget sjov og handy ud. Gad vist hvor god en billedkvalitet den giver?

- Mvh. Morten

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#4 postet d. 31-01-06 kl. 00:17. Emne: Oplysning ønskes om Mikroskopet "Looksmall Trekker.
Hej Morten

Kan du henvise til et billede, der er forstørret 35 gange?

Jeg har ingen fornemmelse af, hvad det vil sige.

Aner heller ikke, om det er noget værd, eller hvad det kan bruges til.

Derfor efterlyser jeg kendere af det.

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Morten Eske Clausen
#5 postet d. 31-01-06 kl. 00:23. Emne: Oplysning ønskes om Mikroskopet "Looksmall Trekker.
35x gange kan da bestemt bruges til noget! - Ja, til de fleste ting, som man sådan lige vil kigge på i felten, tror jeg, at det er alt rigeligt; men til f.eks. svampesporer, som jo er ret vigtige til præcis bestemmelse, er det så vidt jeg ved ikke helt nok.

- Mvh. Morten

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#6 postet d. 31-01-06 kl. 00:54. Emne: Oplysning ønskes om Mikroskopet "Looksmall Trekker.
Hej Morten

Tak, Morten, det lyder faktisk ret godt så. Men det med svampesporerne ved jeg ikke lige, hvad jeg skal mene om. Jeg tænkte faktisk også på lav, som jo er det sidste nye, jeg har rodet med.

Fotograferede det i dag med mit analoge kamera og forsatsringe.

De virker som lup, så man kan se mange små detaljer.

Men jeg har ingen anelse om, hvor mange gange de forstørrer. Har du det?

Jeg brugte CU+2 sammen med CU+4.

Siger det dig noget?

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Frits Thomsen
#7 postet d. 31-01-06 kl. 01:43. Emne: Oplysning ønskes om Mikroskopet "Looksmall Trekker.
Hej Anni-Lene ... hvis du kigger godt efter på den side du linker til så er der et "Gallery" med billeder taget gennem microscopet. Det kan namlig også godt koples på et camera.

Det er svært at sige hvad dine forsats-linser giver af "forstørrelse" , jeg tror dog næppe du kommer over 1:1.

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#8 postet d. 31-01-06 kl. 02:01. Emne: Oplysning ønskes om Mikroskopet "Looksmall Trekker.
Hej Frits

Det var en rigtig god hjælp, du der gav mig.

Jeg hentede lige det her billede, så Poul Evald kan kigge med.

- se linket HER

Det dur helt klart til noget.

Du har helt ret med hensyn til kameraforsatslinser. Når jeg ser disse forstørrelser, kan jeg sagtens se

forskellen. Fint at man kan fotografere igennem det.

Ved du, hvordan man gør?

Kræver det så noget andet dyrt udstyr?

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Frits Thomsen
#9 postet d. 31-01-06 kl. 02:14. Emne: Oplysning ønskes om Mikroskopet "Looksmall Trekker.
Ja det er lige sagen til jens-es lus

Det ser ud til at det kræver at man har et SLR ( spejlreflekskamera) + en adapter som de sælger for 19 Pund + en T-mount adapter, som jeg ikke aner hvad koster...

kig under "assescories"...

Kommentér

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator