Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
9. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Flemming Larsen
Så er det vist Trompetsvampetid (Læst 868 gange) Postet d. 30-08-08 kl. 00:30
mums!

Så er det vist Trompetsvampetid (mums!)
Flemming Larsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Kommentér

Flemming Larsen
#1 Kommentar postet d. 30-08-08 kl. 00:31. Emne: Så er det vist Trompetsvampetid
og der er mange

Så er det vist Trompetsvampetid (og der er mange :-))
Flemming Larsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Kommentér

Ebbe Kristensen
#2 Kommentar postet d. 30-08-08 kl. 00:53. Emne: Så er det vist Trompetsvampetid
Hold da lige fast

Velbekommen

Venligst

Ebbe

Kommentér

Niels Aagaard
#3 Kommentar postet d. 30-08-08 kl. 02:18. Emne: Så er det vist Trompetsvampetid
Godt, det ikke er mig.

Sikke en mavepine, der kan blive ud af det!!

....NEJNEJ. Misundelse ligger mig fjernt.

Husk at stege dem blidt! (=lav varme)

Over-cooking gør dem seje og tager meget af smagen.

Og for Guds skyld (og andres - !!) ikke for meget fløde.

Blid, blid, blid !

Godt, man ikke er misundelig!

kh niels

Kommentér

Margaretha Liebmann
#4 Kommentar postet d. 30-08-08 kl. 07:38. Emne: Så er det vist Trompetsvampetid
Nej Niels, vi ved det godt - du ønsker alle det bedste og tænker selvfølgelig på den stakkels Flemming, der får gevaldigt ondt i ryggen af at plukke alle de svampe. Bagefter skal hver og een checkes for bænkebidere - mange timers arbejde - nej, du er netop ikke misundelig. Men vi andre er måske. Nej, ikke jeg, for jg fandt næsten lige så mange forleden dag - mumsmums.

Kommentér

Flemming Larsen
#5 Kommentar postet d. 30-08-08 kl. 08:53. Emne: Så er det vist Trompetsvampetid
Ingen grund til misundelse. Jeg fyldte kun lige et par bøtter. Og der er generelt mange trompetsvampe derude. Ofte når jeg gik ned på knæ for at fotografere en interessant svamp, opdagede jeg at her var de sørme også.

Så bare tag i skoven og pluk!

Kommentér

Jesper Moeslund
#6 Kommentar postet d. 31-08-08 kl. 12:29. Emne: Så er det vist Trompetsvampetid
Det er sjovt som man kan have forskellig opfattelse af hvor mange svampe der er (eller måske kan jeg bare ikke finde dem). Nu kan jeg se at din (Flemming) yndlingslokalitet er Marselisborg Skovene og netop der ynder jeg også selv at tage på svampejagt i ny og næ. Og ja jeg har fundet trompetsvampe, men ikke i mængder. Jeg fandt også et par Karl Johanner og lidt andet spiseligt (en del pigsvampe faktisk), men jeg synes det er overdrevet når folk siger, at det direkte "vælter op" med svampe i år. Det er noget bedre end sidste år, men jeg synes ikke det er vildt endnu (men det kommer forhåbentlig )

Kommentér

Flemming Larsen
#7 Kommentar postet d. 31-08-08 kl. 14:18. Emne: Så er det vist Trompetsvampetid
Hej Jesper, nu er Marselisborg skovene jo er ret overrendt sted, så hvis du er så "uheldig" kun at kunne komme der efter normalt arbejdstid og/eller i weekenderne, så kan det måske være svært at finde ret mange af de gode spisesvampe.

De sidste 2-3 uger har der været virkelig mange Sommer-rørhat. Hvergang jeg har været derude, har jeg set flere folk med store plastikposer fyldt. Ofte er det folk med oprindelse i de østeuropæiske lande, som kun går efter netop rørhatte og måske kantarel.

Lige netop nu er det Trompetsvampetid. Og jeg vil altså sige, at det er mange år siden, de har er dukket op så mange steder i skoven og der har har været så mange hatte pr. sted.

Kommentér

Svend Erik Mikkelsen
#8 Kommentar postet d. 31-08-08 kl. 14:28. Emne: Så er det vist Trompetsvampetid
Det var godt nok tidligt. Har de nogen sinde været fremme i august, ganske vist sidst i august, men alligevel?

Så må vi andre også ud og kigge for det er vel ikke kun omkrig Århus de er fremme?

Det er som flere andre skriver mums mums mums at sætte sig til bordet med dem på tallerkenen.

Mvh Svend Erik

Kommentér

Jesper Moeslund
#9 Kommentar postet d. 31-08-08 kl. 14:32. Emne: Så er det vist Trompetsvampetid
Flemming så er det nok derfor, måske skal man længere væk fra byen. Karl Johannerne jeg fandt var generelt ret små og stod aldrig mere end 1 på et sted.

Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator