Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

steffen moestrup
Hvilken svamp kan dette mon være? (Læst 422 gange) Postet d. 01-09-08 kl. 12:53
Hej derude

Vi var ude at gå en tur på den lokale kirkegård i går, hvor vi fandt denne svamp. De er cirka 3-4 cm i bredde.

Er der nogen, der ved, hvad det er for en svamp?

Hvilken svamp kan dette mon være? (Hej derude

Vi var ude at gå en tur på den lokale kirkegård i går, hvor vi fandt denne svamp. De e)
steffen moestrup har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 01-09-08 kl. 15:30. Emne: Hvilken svamp kan dette mon være?
Det er en mælkehat af en eller anden slags, men uden nærmere info om lugt, smag og mælkens farve (ville pible frem og danne dråber ved såring af lamellerne) ved plukning og eventuelle farveskift (som dråber på lamellerne) samt mykorrhiza-vært, så er det ikke muligt at komme det nærmere.

med venlig hilsen

Torbjørn

Besvar | Kommentér

steffen moestrup
#2 Kommentar postet d. 01-09-08 kl. 19:09. Emne: Hvilken svamp kan dette mon være?
Tak for beskeden, Torsten. Næste gang skal jeg prøve at huske, at få flere detaljer nedfældet. Nu er svampene størknet ind på mit køkkenbord, så jeg kan desværre ikke komme med detaljer, du ønsker.

mvh

Steffen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator