Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Margaretha Liebmann
Dværg-mørkhat? (Læst 876 gange) Postet d. 05-09-08 kl. 20:36
6-7 stk på en mosset stub. Hat 7-8 mm, lædergul, stok fnugget, 20x1 mm. Sporer mørkebrune, mandelformede, med spirepore, og muligvis noget ru (jeg har svært ved at afgøre det).

Kan det være andet?

Dværg-mørkhat? (6-7 stk på en mosset stub. Hat 7-8 mm, lædergul, stok fnugget, 20x1 mm. Sporer mørkebrune, mandelfor)
Margaretha Liebmann har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#1 Kommentar postet d. 05-09-08 kl. 20:40. Emne: Dværg-mørkhat?
Og her er mikr. med cystider.

Dværg-mørkhat? (Og her er mikr. med cystider.)
Margaretha Liebmann har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt
#2 Kommentar postet d. 05-09-08 kl. 21:54. Emne: Dværg-mørkhat?
Margaretha, er du sikker på at det ikke er en hjelmhat, hat og stokfarve kunne tyde på det, men du er jo den eneste der har set lamellerne

Om en spore er glat eller ikke, er meget ofte svært at afgøre uden at bruge immersionslinsen, men du kan jo få syn for sagen på Mols!

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#3 Kommentar postet d. 05-09-08 kl. 22:07. Emne: Dværg-mørkhat?
Jeg er ikke sikker på noget som helst, Torbjørn. Da jeg kom hjem var de tørret ind til det rene ingenting, så det er med møje og besvær at jeg har prøvet på at nøgle den.

Du har ret i, at hjelmhat nok er et bedre bud, men jeg er bange for, at jeg ikke kan finde flere karakteristika. Så den skal nok ned til de andre ubestemte, så. Men tak under alle omstændigheder.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator