Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Søren Nancke
Hjælp til id (Læst 565 gange) Postet d. 07-09-08 kl. 20:27
Jeg indrømmer, jeg ved INTET om svampe, desværre, det kunne være rigtig sjovt at vide mere, for de smager rigtig godt, de rigtige spiselige.

Disse svampe på fotoet er fra min have hvad er det for nogen. Jeg bor tæt på bøgeskov og mark lige på den anden side af hækken. Kan jeg finde noget spiseligt der, og hvad.

På forhånd tak

Søren

Hjælp til id (Jeg indrømmer, jeg ved INTET om svampe, desværre, det kunne være rigtig sjovt at vide mere, for de s)
Søren Nancke har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt

Svaraktivitet:

(7380)
#1 Svar postet d. 07-09-08 kl. 21:12. Emne: Hjælp til id
Hej Søren

Jeg må skuffe dig, det ligner ikke nogen spisesvamp; jeg vil tro det drejer sig om en art af Tåreblad, men vil blive sikker hvis jeg så et nærbillede af stokken.

De lugter typisk lidt surt ræddikeagtig, men det er en stor slægt hvor arterne meget ofte ikke kan skelnes fra hinanden uden at bruge mikroskopi.

med venlig hilsen

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Flemming Larsen

Svaraktivitet:

(65)
#2 Svar postet d. 08-09-08 kl. 07:16. Emne: Hjælp til id
Kan der have være noget nedgravet/nedfræset træ / trærødder evt. træflis på stedet?

Jeg synes nemlig det ligner Knippe-svovlhat- som normalt vokser på træstubbe.

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#3 Kommentar postet d. 08-09-08 kl. 07:18. Emne: Hjælp til id
Kan vi se undersiden med lamellerne og få noget mere at vide om lugt etc.? Ellers bliver det for meget gætteværk!

Poul Evald

Besvar | Kommentér

Erik Rald
#4 Kommentar postet d. 08-09-08 kl. 15:52. Emne: Hjælp til id
Husk at notere lugt og smag. Det ligner Knippe-Svovlhat, der er bitter.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator