Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jens Maarbjerg
Kamfluesvamp fra Staksrode (Læst 660 gange) Postet d. 07-09-08 kl. 23:09
Jeg fandt den store og den grå kamfluesvamp i Staksrode. Og så var der lige denne her. På fed jord under ædelgran. Den var kraftigere end de brune kamfluesvampe jeg kender til fra mere magre lokaliteter.

Den brune farve på billedet er rigtig.

Den var orange på ydersiden af posen og lysere på indersiden.

Jeg ved, de er svære (jvf. Jacobs kommentar)

Kan den alligevel få et navn?

Vh Jens

PS. Samme dag så jeg for første gang Dråbehat og Bullards slørhat i Store Bjergfald.

Kamfluesvamp fra Staksrode (Jeg fandt den store og den grå kamfluesvamp i Staksrode. Og så var der lige denne her. På fed jord u)
Jens Maarbjerg har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (700 x 465)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt
#1 Kommentar postet d. 08-09-08 kl. 06:52. Emne: Kamfluesvamp fra Staksrode
Hej Jens

Her skal du have Jan V. og / eller Jens H. på banen, så du må hellere tørre et eks.

Tillykke med de flotte fund du nævner! De er vist begge nye for området, og meget sjældne iøvrigt.

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator