Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anne Vibeke Tossell
Bruskbold? (Læst 467 gange) Postet d. 13-09-08 kl. 13:45
Er det Almindelig-, Plettet- eller Stilket Bruskbold? Eller noget helt andet?

Bøgeskov d. 7.9.08 Skårupøre.

mvh Anne Vibeke

Bruskbold? (Er det Almindelig-, Plettet- eller Stilket Bruskbold? Eller noget helt andet?

Bøgeskov d. 7.9.08 )
Anne Vibeke Tossell har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Anne Vibeke Tossell
#1 Kommentar postet d. 13-09-08 kl. 13:46. Emne: Bruskbold?
nr.2

Bruskbold? (nr.2)
Anne Vibeke Tossell har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt

Svaraktivitet:

(7380)
#2 Svar postet d. 13-09-08 kl. 14:18. Emne: Bruskbold?
Hej Anne-Vibeke

Det er enten Stilket, eller Plettet Bruskbold. Jeg har ikke skille-karakterene i hovedet, men det sikreste er mikro ifølge Thomas Læssøe. Det er mange år siden at jeg har kunnet sammenligne dem i felten, og jeg har endnu ikke fundet dem i år.

Plettet skulle rødme i kødet, mon det er noget du kan checke, eller er eksemplaret røget ud?

Hvis du stadig kan checke det, så fortæl mig lige om indmaden er ved at blive / er blevet pulveragtig, så kan jeg checke det mikroskopisk, hvis du sender den til mig.

Hvis du har materialet og det ser ud til at være modent, så ville det være fint at beholde det i galleriet, indtil videre som Scleroderma (Bruskbold) sp.

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Anne Vibeke Tossell
#3 Kommentar postet d. 13-09-08 kl. 17:40. Emne: Bruskbold?
Mange tak for dit svar Torbjørn

Jeg har dem desværre ikke længere, så det må blive en sp. - Jeg har nu lært at jeg ikke skal samle flere, end jeg kan nå at se på, de holder jo ikke så længe. Insekter kan jo bare lægges i fryseren, eller med lidt sprit, hvis tiden er knap.

Har i dag tilmeldt mig svampekurset på Mols og glæder mig meget til at lære en masse!

mvh Anne Vibeke

Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt

Svaraktivitet:

(7380)
#4 Svar postet d. 13-09-08 kl. 17:46. Emne: Bruskbold?
Velkommen i flokken Anne-Vibeke, jeg er glad for at du ikke er blevet skræmt væk

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Anne Vibeke Tossell
#5 Kommentar postet d. 13-09-08 kl. 18:56. Emne: Bruskbold?
Tak Torbjørn! - Jeg er ikke skæmt ... her er bestemt folk der brænder for sagen og som er ret så dygtige, så det bliver helt sikkert et super godt kursus!!!

mvh Anne Vibeke

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator