Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter Krogh
Klokke-redesvamp? (Læst 504 gange) Postet d. 13-09-08 kl. 16:35
Jeg mener disse må være Klokke-redesvamp, men da jeg ikke ved om, der findes andre lignende arter, så spørger jeg for god ordens skyld.

Der er ikke så meget at sige om svampene andet, at de gror på en gren af ukendt herkomst. Set i dag, Volsted Plantage, Nordjylland.

Mvh

Peter

Klokke-redesvamp? (Jeg mener disse må være Klokke-redesvamp, men da jeg ikke ved om, der findes andre lignende arter, s)
Foto: Peter Krogh
Klik på billedet for original størrelse (700 x 528)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt

Svaraktivitet:

(7380)
#1 Svar postet d. 13-09-08 kl. 16:58. Emne: Klokke-redesvamp?
Ja det må det være Peter, der er godt nok en lignende sjælden art, men den vokser på gødning eller gødet jord. Lige for en ordens skyld: Lagde du mærke til om ydersiden var fint filtet eller kraftigt skægget (arten på gødning).

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Peter Krogh
#2 Kommentar postet d. 13-09-08 kl. 17:12. Emne: Klokke-redesvamp?
Den må vist være fint filtet. Endnu en gang tak for hjælpen.

Mvh

Peter

Klokke-redesvamp? (Den må vist være fint filtet. Endnu en gang tak for hjælpen.

Mvh
Peter)
Foto: Peter Krogh
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator