Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jette Anitha Hansen
Hvilken svamp? (Læst 630 gange) Postet d. 16-09-08 kl. 18:07
Fund d. 6/9 Langebjerg plantage ved Hampen sø, i vejside ved bl.løvskov nær grandplantage. Hat 3,5 cm, højde 6cm, frie lameller med ruskinsagtig tør lidt krøllet hat med små fine mørke slørrester. Stokken længdefibret. Jeg er nået dertil at det eventuelt kunne være en af de mange små parasolhatte, eller er jeg helt på afveje?

Mvh Jette

Hvilken svamp? (Fund d. 6/9 Langebjerg plantage ved Hampen sø, i vejside ved bl.løvskov nær grandplantage. Hat 3,5 c)
Jette Anitha Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (870 x 653)
Besvar | Kommentér

Morten Christensen
#1 Svar postet d. 16-09-08 kl. 18:58. Emne: Hvilken svamp?
Hej Jette,

Det er en grynhat, tøt på den der hedder okkergul grynhat.Grynhattene kendes på den grynede hat og den ofte udstående ring på stokken.

Morten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen
#2 Kommentar postet d. 16-09-08 kl. 20:02. Emne: Hvilken svamp?
Jeg har aldrig stødt på den før,mange tak for din hjælp Morten. Hvor har jeg meget at lære endnu. Vh. Jette

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator