Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Keld Skytte Petersen
Erfaringer Sigma/Nikon tele søges. (Læst 2968 gange) Postet d. 22-09-08 kl. 15:49
Da jeg skal til at anskaffe mig en længere tele, kunne det være rart om der var nogle af jer andre på F&N som havde nogle erfaringer med følgende objektiver.

Sigma APO 50-500 F4-6,3 EX DG HSM

Sigma APO 150-500 F5-6,3 DG OS HSM

og Nikon AF 80/400 f/4.5-5.6D VR ED

Har selv studeret nogle rewievs, men er efterhånden blevet en smule forvirret, sværger måske lidt til dem med stabilisering, og ved også at Sigma er tungt, men kan forstå at Nikon er langsom grundet manglende AF-S.

Er også lidt i tvivl om hvorvidt 50-500 er for stort et spænd.

Hjælp jeg er forvirret.......

Besvar | Kommentér

Per Vindis

Svaraktivitet:

(27)
#1 Svar postet d. 22-09-08 kl. 15:57. Emne: Erfaringer Sigma/Nikon tele søges.
Kan du fortælle, hvad det er, du vil tage foto af?

Og evt. hvor din økonomiske smertegrænse går og hvilket kamera linsen skal sidde på.

Hilsen Per

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Keld Skytte Petersen
#2 Kommentar postet d. 22-09-08 kl. 16:31. Emne: Erfaringer Sigma/Nikon tele søges.
Objektiverne skal udenlukkende bruges til Fugle og dyrefotografering, her har jeg hidtil anvendt Nikons 18-200 og 70-300 men kan godt mærke der mangler lidt i den ene ende.

Smertetærskelen går absolut ved de 10, 300,- som Nikon´en koster, men får jeg et meget bedre objektiv? ved at vælge den, med de to andre muligheder minimerer jeg jo omkostningerne, samtidig med en mærkbar brændviddeforlængelse, det er altså svært når man er glad for Nikon, men Sigma er jo heller ikke ringe.

Bruger Nikon D200 og D70

Besvar | Kommentér

Steen Drozd Lund
#3 Kommentar postet d. 22-09-08 kl. 16:40. Emne: Erfaringer Sigma/Nikon tele søges.
Hej Keld.

Der har været en del skamrosning af Nikkor VR 80-400 her: - se linket HER.

Jeg synes ikke, at den er langsom ( på en D2X''er ). Jeg kan varmt anbefale den

mvh Steen

Besvar | Kommentér

Per Vindis
#4 Kommentar postet d. 22-09-08 kl. 16:50. Emne: Erfaringer Sigma/Nikon tele søges.
Enig med Steen.

Jeg prøvede selv en 80-400 via en forhandler, men syntes, den manglede lidt på hastigheden når det drejede sig om fugle i flugt.

Jeg valgte så at spare lidt mere sammen og købe en brugt 300mm 2.8, hvilket jeg ikke et sekund har fortrudt. (Er senere blevet udskiftet med VR-modellen)

En 80-400 er tit på den Blå Avis og jeg sender dig et link til aktuelle priser i UK, hvor du jo kan handle uden afgifter.

/Per

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Keld Skytte Petersen
#5 Kommentar postet d. 22-09-08 kl. 17:45. Emne: Erfaringer Sigma/Nikon tele søges.
Tak Per og Steen.

Jamen nu har jeg jo bla. set dine fotos Steen, hvilket jo helt klart beviser at 80-400 duer, og ingen tvivl om at jeg også ville blive fuldt ud tilfreds med et fast Nikkor som dit Per, men nu er jeg jo en almindelig dødelig lønmodtager, tilmed en ret utålmodig een af slagsen, så derfor spøger Sigmaen jo i baghovedet, da en sådan er indenfor hurtig rækkevidde.

Jeg er dog ikke meget for at gå på vildt meget kompromis, så måske skal jeg bide i det sure ævle, og spare mere sammen, men det er altså svært når rov og Isfugle flyver een om ørerne.

Besvar | Kommentér

Keld Skytte Petersen
#6 Kommentar postet d. 23-09-08 kl. 18:30. Emne: Erfaringer Sigma/Nikon tele søges.
Så bed jeg i æblet, og lovede konen guld og grønne skove, så på torsdag skulle Post Danmark gerne komme med den lille ny.

Det skal blive en fornøjelse at prøve Nikons 80-400mm, håber så ikke at den er fuldstændig umulig til flyvende fugle.

Besvar | Kommentér

Steen Drozd Lund
#7 Kommentar postet d. 23-09-08 kl. 19:01. Emne: Erfaringer Sigma/Nikon tele søges.
Jamen, så tillykke med den og held og lykke.

Vedhæftede fugl fløj, og det lykkedes da at ramme den

Hilsen Steen

Erfaringer Sigma/Nikon tele søges. (Jamen, så tillykke med den og held og lykke. 
Vedhæftede fugl fløj, og det lykkedes da at ramme den)
Foto: Steen Drozd Lund
Besvar | Kommentér

Keld Skytte Petersen
#8 Kommentar postet d. 23-09-08 kl. 19:08. Emne: Erfaringer Sigma/Nikon tele søges.
Positivt ment, så kan jeg godt se på dine fotos at du ikke er helt almindelig håber det også lykkes for mig at lave noget skarpt, kan se at det godt kan lade sig gøre.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator