Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Elstrøm
En svamp, der ikke umiddelbart er til at finde i politikens svampebog, hjælp:-) (Læst 886 gange) Postet d. 30-09-08 kl. 00:29
Hej derude

Jeg var på fisketur for et par uger siden og stødte på nedenstående svamp. Jeg kan ikke umiddelbart finde noget, der ligner i "politikens svampebog" og er helt på bar bund, men er også nybegynder. Den stod i det græs, der ses på billedet. Kan ikke huske om den duftede, hvad den så nok ikke har gjort. Der var en pilebusk i nærheden, men ellers ikke så meget. Den stod alene. Håber, der er nogen der har et bud.

Mvh Ole

En svamp, der ikke umiddelbart er til at finde i politikens svampebog, hjælp:-) (Hej derude
Jeg var på fisketur for et par uger siden og stødte på nedenstående svamp. Jeg kan ikke )
Ole Elstrøm har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ole Elstrøm
#1 postet d. 30-09-08 kl. 00:30. Emne: En svamp, der ikke umiddelbart er til at finde i politikens svampebog, hjælp:-)
endnu et

En svamp, der ikke umiddelbart er til at finde i politikens svampebog, hjælp:-) (endnu et)
Besvar | Kommentér

Ole Elstrøm
#2 Kommentar postet d. 30-09-08 kl. 00:31. Emne: En svamp, der ikke umiddelbart er til at finde i politikens svampebog, hjælp:-)
endnu et

En svamp, der ikke umiddelbart er til at finde i politikens svampebog, hjælp:-) (endnu et)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt

Svaraktivitet:

(7380)
#3 Svar postet d. 30-09-08 kl. 07:49. Emne: En svamp, der ikke umiddelbart er til at finde i politikens svampebog, hjælp:-)
Hej Ole

Din fine dokumentation fortæller at det er Stor Ametysthat. *Den nærtstående Tvefarvet Ametysthat har violette lameller som unge og violet filt ved stokbasis; mens Rød ametysthat har glat hat og næsten glat stok. Gamle eks. af de to første kan være umulige at kende fra hinanden uden at se på sporeforskelle, men det gælder ikke her.

Velkommen til på F&N

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator