Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Agnete Juul
måske en gyldenlædersvamp (Læst 597 gange) Postet d. 01-10-08 kl. 20:35
Denne fyldte næsten en frønnet træstub. Der var noget imellem der var større. Meget skygget sted. Her i Virklund.

Agnete Juul

måske en gyldenlædersvamp (Denne fyldte næsten en frønnet træstub. Der var noget imellem der var større. Meget skygget sted. He)
Agnete Juul har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(1145)
#1 Svar postet d. 01-10-08 kl. 20:38. Emne: måske en gyldenlædersvamp
Det er den, og du har sikkert bestemt den efter Illustreret Svampeflora. Den hedder nu Stråle-Åresvamp (et bedre navn efter min mening).

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Agnete Juul
#2 Kommentar postet d. 01-10-08 kl. 20:48. Emne: måske en gyldenlædersvamp
Tak for det. Jeg kom nu til at tænke på gyldenlæders-tapet, da jeg så den, uden at kende dens navn. Jeg har fire forskellige bøger, jeg blader i lige for tiden, og kan ikke lige huske i hvilken, jeg fandt den. Rart at ramme plet for en gangs skyld.

Men er det næste billede fra samme stub så måske noget helt andet?

Hilsen Agnete.

måske en gyldenlædersvamp (Tak for det. Jeg kom nu til at tænke på gyldenlæders-tapet, da jeg så den, uden at kende dens navn. )
Besvar | Kommentér

Erik Rald
#3 Kommentar postet d. 01-10-08 kl. 20:49. Emne: måske en gyldenlædersvamp
Ja, men vi må se den fra undersiden.

Besvar | Kommentér

Agnete Juul
#4 Kommentar postet d. 01-10-08 kl. 20:57. Emne: måske en gyldenlædersvamp
Det går jeg op og finder i morgen.

Hilsen Agnete.

Besvar | Kommentér

Agnete Juul
#5 Kommentar postet d. 02-10-08 kl. 17:18. Emne: måske en gyldenlædersvamp
Undersiden kommer her, men det er noget ruskomsnusk, selv om billedet er skarpt nok.

Hilsen Agnete.

måske en gyldenlædersvamp (Undersiden kommer her, men det er noget ruskomsnusk, selv om billedet er skarpt nok.
Hilsen Agnete.)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt

Svaraktivitet:

(7380)
#6 Svar postet d. 06-10-08 kl. 08:06. Emne: måske en gyldenlædersvamp
Hej Agnete

Den sidste tilhører en gruppe af hvide, bløde poresvampe. Farven ved gennemskæring er vigtig, ligesom eventuelle farveforandringer, samt lugt og smag. Alligevel er mikroskopi ofte den eneste udvej for en sikker bestemmelse. Jeg har intet godt bud på dit foto, udover at slægten rimeligvis hedder Kødporesvmp, Postia sp.

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator