Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
15. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Elstrøm
En kridhvid svamp? Plettet fladhat? (Læst 635 gange) Postet d. 04-10-08 kl. 16:29
Hej Derude

Var en lille tur i marselisborgskoven ved Århus.Svampen på billedet er, grundet det dårlige lys, kommet til at fremstå lidt cremefarvet. Lamellerne var også helt hvide og den duftede ikke af noget specielt. Det tætteste jeg kan komme med "politikens" er "Plettet fladhat", men uden pletter...... Håber der er en med et bud.

Mvh Ole

En kridhvid svamp? Plettet fladhat? (Hej Derude
Var en lille tur i marselisborgskoven ved Århus.Svampen på billedet er, grundet det dårl)
Ole Elstrøm har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ole Elstrøm
#1 Kommentar postet d. 04-10-08 kl. 16:31. Emne: En kridhvid svamp? Plettet fladhat?
endnu et billede

En kridhvid svamp? Plettet fladhat? (endnu et billede)
Ole Elstrøm har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen

Svaraktivitet:

(614)
#2 Svar postet d. 04-10-08 kl. 20:14. Emne: En kridhvid svamp? Plettet fladhat?
Ja, det må være Plettet Fladhat. Er du stadig tvivl, så smag på lidt af den, og spyt ud igen. Den er utroligt bitter!

Poul Evald

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt

Svaraktivitet:

(7382)
#3 Svar postet d. 05-10-08 kl. 20:40. Emne: En kridhvid svamp? Plettet fladhat?
Hej Ole

På grund af at den er kraftig, mangler de brune pletter, og de lidt fjerne lameller, så er jeg overbevist om at det ikke er Plettet Fladhat.

Selvom du ikke angiver nogen lugt, så ville det ikke undre mig hvis du havde fat i en Ridderhat, mest sandsynligt Stinkende ridderhat.

Vel mødt i forum og med venlig hilsen

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole Elstrøm
#4 Kommentar postet d. 06-10-08 kl. 08:17. Emne: En kridhvid svamp? Plettet fladhat?
Hej Torbjørn og Poul

Tak for de hurtige svar. Nu har jeg så en undskyldning for at liste ud i skoven endnu engang for at finde ud af helt præcist, hvad det er jeg har fundet

Mvh Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator