Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
15. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torbjørn Lindhardt
Svampeweekend på Molslab, glemte sager (Læst 889 gange) Postet d. 06-10-08 kl. 08:56
Hej alle

Efter oprydningen tog jeg 3 glemte ting med hjem:

1. Mørkeblå regnbukser mærket Fine tex, damestørrelse.

2. Flad hvid indsamlingsæske af plastic, rummene er nummererede.

3. ret stor fototaske i lyst brune og rødlige nuancer, mærket "M Optic".

Jeg tager dem med til Svampeforeningens mandagsaften på Universitetet i Aarhus i aften (se adressen i Svampeforeningen, Østjysk lokalafdeling, - se linket HER.

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Torben Hvid
#1 Kommentar postet d. 06-10-08 kl. 13:18. Emne: Svampeweekend på Molslab, glemte sager
Ikke at jeg kan vedkende mig nogen af

de glemte sager, men på eftermiddagsturen lørdag gik vi nogle af deltagerne ad "den italienske sti" forbi en stor poresvamp. Den voksede ovenfor stien, inde i højskoven, og vi kunne af nogle fodspor se, andre havde været forbi svampen. Den fotograferede jeg, og Micheal Filtenborg, du satte navn på...du havde

vist fra Margaretha lært, at svampen satte spor på den hvide underside, når man trykkede den med en negl, og kaldte den derfor "tegnesvampen" ? Men altså, hvad hedder sådan en sag. Dens officielle navn har jeg glemt, så måske jeg kan få hjælp igen ?!

Svampeweekend på Molslab, glemte sager (Ikke at jeg kan vedkende mig nogen af
de glemte sager, men på eftermiddagsturen lørdag gik vi nogle)
Foto: Torben Hvid
Klik på billedet for original størrelse (770 x 513)
Besvar | Kommentér

Michael Filtenborg
#2 Svar postet d. 06-10-08 kl. 16:30. Emne: Svampeweekend på Molslab, glemte sager
Altså Torben: "Micheal" hehe ej det kan jo ske. Selvom dette ikek er rette tråd vil jeg alligevel tillade mig at svare på din svamp. Det er Flad lakporesvamp.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt
#3 Kommentar postet d. 06-10-08 kl. 16:38. Emne: Svampeweekend på Molslab, glemte sager
Der var også en hvid kuglepen mærket KPMG C. Jespersen, den tager jeg også med.

Michael og andre: Vil I ikke nok være søde og lægge billeder og kommentarer & historier ud på en selvstændig tråd. På forhånd tak!

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann

Svaraktivitet:

(288)
#4 Svar postet d. 06-10-08 kl. 17:05. Emne: Svampeweekend på Molslab, glemte sager
Indsamlingsæsken tror jeg nok at jeg kan sætte navn på , men behold den Torbjørn, jeg kommer alligevel ikke til mandagsaftenerne, og jeg er vant til at miste alle mine ejendele, hvordan det nu kan være, men de flagrer fra mine hænder.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Torben Hvid
#5 Kommentar postet d. 06-10-08 kl. 18:15. Emne: Svampeweekend på Molslab, glemte sager
Undskyld Torbjørn !

Det var mig, der ubetænksomt startede på et skævt spor - vistnok det, der også kan kaldes "at lave en kurre på tråden"...

Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt
#6 Kommentar postet d. 06-10-08 kl. 23:22. Emne: Svampeweekend på Molslab, glemte sager
Det er helt i orden Torben!

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt
#7 Kommentar postet d. 06-10-08 kl. 23:26. Emne: Svampeweekend på Molslab, glemte sager
Så er regnbukserne afleverede!

Margaretha du kan bare vente dig jeg helmer ikke før den er afleveret, om vi så skal vente helt til næste feltophold!

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#8 Kommentar postet d. 07-10-08 kl. 08:05. Emne: Svampeweekend på Molslab, glemte sager
Og Torbjørn, imedens jeg kan vente mig går jeg ud fra, at du bestemmer svampene i den og sender en liste til mig .

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#9 Kommentar postet d. 07-10-08 kl. 10:02. Emne: Svampeweekend på Molslab, glemte sager
Torbjørn, nu er din tråd alligevel inficeret med uvedkommende kommentarer, så der kommer een mere: skal vi putte laver på svampelisten til Rasmus?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator