Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

7. oktober 2008

svampelitteratur for fortsættere

I tråden www.fugleognatur.dk...show_message

blev der stillet spørgsmålet om hvilken litteratur som kunne anbefales, når man gerne ville videre fra Politikkens svampebog.

Da emnet er interessant for en bredere kreds, så har jeg sat emnet i en selvstændig tråd.

I går aftes deltog jeg (som sædvanlig) i mandagsaftenmødet i den østjyske lokalafdeling af svampeforeningen. Her kastede jeg spørgsmålet op i luften.

Med klar røst erklærede en at det drejer sig om at få fat på Danmarks svampe, som Poul Evald også anbefalede, men desuden at supplere den med "Svamperiget" af Jens H. Petersen. Det var begrundet i at den er letlæst (bortset fra nogle "fagbokse"), selvom det er en universitetsbog, og på grund af Jens´

Begge bøger kan købes via Svampetryk, se under www.svampe.dk, (prisen er billigere som svampeforeningsmedlemmer, se kataloget under linket.

Jeg vil også gerne benytte lejligheden til at anbefale dem varmt!


De senest indberettede arter i Naturbasen: