Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torbjørn Lindhardt
svampelitteratur for fortsættere (Læst 560 gange) Postet d. 07-10-08 kl. 13:10
I tråden - se linket HER

blev der stillet spørgsmålet om hvilken litteratur som kunne anbefales, når man gerne ville videre fra Politikkens svampebog.

Da emnet er interessant for en bredere kreds, så har jeg sat emnet i en selvstændig tråd.

I går aftes deltog jeg (som sædvanlig) i mandagsaftenmødet i den østjyske lokalafdeling af svampeforeningen. Her kastede jeg spørgsmålet op i luften.

Med klar røst erklærede en at det drejer sig om at få fat på Danmarks svampe, som Poul Evald også anbefalede, men desuden at supplere den med "Svamperiget" af Jens H. Petersen. Det var begrundet i at den er letlæst (bortset fra nogle "fagbokse"), selvom det er en universitetsbog, og på grund af Jens´

Begge bøger kan købes via Svampetryk, se under - se linket HER, (prisen er billigere som svampeforeningsmedlemmer, se kataloget under linket.

Jeg vil også gerne benytte lejligheden til at anbefale dem varmt!

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#1 Kommentar postet d. 07-10-08 kl. 15:54. Emne: svampelitteratur for fortsættere
Udmærket Torbjørn - men jeg vil gentage det jeg har sagt til bevidstløshed før - lån først på biblioteket og se hvad der er. De skaffer også gerne hjem udefra. Bøger er dyre og det er ærgeligt, at have bøger for en tudse stående til ingen verdens nytte. Sæsonen er så småt ved at ebbe ud for manges vedkommende og man kan bruge vinteren til at fundere over, hvad man i grunden manglede af litteratur. Så kan man måske ønske sig det i julegave?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator