Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Liv Oustrup
Svampe ved Røn (Læst 1025 gange) Postet d. 10-10-08 kl. 10:33
Kære Brugere,

Rundt rønnetræerne i Fælledparken, Kbh. findes denne svamp. Er der en klog sjæl, der kan hjælpe mig med en bestemmelse? Jeg har flere fotos; aner bare ikke hvordan jeg uploader mere end 1...

Mvh. Liv Oustrup

Svampe ved Røn (Kære Brugere,
Rundt rønnetræerne i Fælledparken, Kbh. findes denne svamp. Er der en klog sjæl, der )
Foto: Liv Oustrup
Besvar | Kommentér

Liv Oustrup
#1 Kommentar postet d. 10-10-08 kl. 10:40. Emne: Svampe ved Røn
Endnu et foto...

Svampe ved Røn (Endnu et foto...)
Liv Oustrup har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Liv Oustrup
#2 Kommentar postet d. 10-10-08 kl. 10:40. Emne: Svampe ved Røn
- og endnu et...

Svampe ved Røn (- og endnu et...)
Liv Oustrup har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Nils Grøngaard
#3 Svar postet d. 10-10-08 kl. 13:04. Emne: Svampe ved Røn
En art af honningsvamp. En række ret ens arter, så jeg tør ikke på sovende fod byde på nærmere, men måske en ekspert kan sige det.

Honningsvampearterne er slemme snyltesvamp i skovbruget - kun rodfordærver er vist mere frygtet. De er udmærkede spisesvampe, men Fælledparken er selvfølgelig ikke det reneste sted, så det kommer an på, hvor sulten & ubekymret du er...

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Tobias Frøslev

Svaraktivitet:

(47)
#4 Svar postet d. 10-10-08 kl. 13:29. Emne: Svampe ved Røn
Det er Krumskællet Skælhat.

Mvh

tobias

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Nils Grøngaard
#5 Svar postet d. 10-10-08 kl. 20:36. Emne: Svampe ved Røn
Der må jeg vist bøje mig, Tobias. Det lidt "støvede" hvidlige skær på især det tredje foto fik mig straks til at tænke honningsvamp, mens jeg synes, krumskællet skælhat plejer at være tydeligt gul. Men man skal nok passe på med at lade sig lede af farver på fotos, for ved et nærmere eftersyn kan jeg godt følge dig...

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator