Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lasse Bredkjær-Povlsen
Nogen der kan sige hvad dette er for en svamp? (Læst 583 gange) Postet d. 10-10-08 kl. 22:35
Jeg faldt under en vandretur i Uggerby plantage over denne svamp, som sad på en træstub. Har ledt i forskellige svampebøger, men synes ikke at jeg har kunnet finde en der lignede. Nogen der kan hjælpe mig med at definere den?

Nogen der kan sige hvad dette er for en svamp? (Jeg faldt under en vandretur i Uggerby plantage over denne svamp, som sad på en træstub. Har ledt i )
Foto: Lasse Bredkjær-Povlsen - ukendt svamp
Besvar | Kommentér

Morten DD Hansen

Svaraktivitet:

(2)
#1 Svar postet d. 10-10-08 kl. 22:36. Emne: Nogen der kan sige hvad dette er for en svamp?
Den kan jeg - det er en blomkålssvamp!

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Lasse Bredkjær-Povlsen
#2 Kommentar postet d. 10-10-08 kl. 22:38. Emne: Nogen der kan sige hvad dette er for en svamp?
Lige et foto mere af den samme

Nogen der kan sige hvad dette er for en svamp? (Lige et foto mere af den samme:))
Foto: Lasse Bredkjær-Povlsen - ukendt svamp
Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt

Svaraktivitet:

(7382)
#3 Svar postet d. 10-10-08 kl. 22:39. Emne: Nogen der kan sige hvad dette er for en svamp?
Hej Lasse

Det er en Blomkålssvamp, den vokser på nåletræ og er ret sjælden.

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lasse Bredkjær-Povlsen
#4 Kommentar postet d. 10-10-08 kl. 22:45. Emne: Nogen der kan sige hvad dette er for en svamp?
Tusind tak, Morten

Jeg må indrømme at svampe ikke er mit speciale, men denne sprang direkte i øjnene på mig, da jeg så den

Besvar | Kommentér

Lasse Bredkjær-Povlsen
#5 Kommentar postet d. 10-10-08 kl. 22:53. Emne: Nogen der kan sige hvad dette er for en svamp?
Skægt du siger at den er sjælden, for der er en på samme sted igen i år, har jeg ladet mig fortælle... Jeg må hellere have et bedre kamera med, når jeg kommer forbi i næste uge, hvis ikke det er for sent.

Men der var flere samme sted sidste år, så mon ikke de er til at støde på igen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator