Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
15. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kevin Clausen
Blodrød slørhat? (Læst 508 gange) Postet d. 13-10-08 kl. 21:14
Hejsa. Er der nogen der kan bekræfte om dette er blodrød skørhat?

Mvh. Kevin.

Blodrød slørhat? (Hejsa. Er der nogen der kan bekræfte om dette er blodrød skørhat?

Mvh. Kevin.)
Kevin Clausen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 13-10-08 kl. 21:43. Emne: Blodrød slørhat?
Hej Kevin

Nej, men det er muligvis Brunrød slørhat (C. purpureus), dit foto er dog ret overbelyst at dømme efter lamelfarven, så jeg er ikke sikker på det, alternativet er Cinnoberbladet s.

mvh Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kevin Clausen
#2 Kommentar postet d. 13-10-08 kl. 21:56. Emne: Blodrød slørhat?
Hej Torbjørn. Ja, jeg var desværre nødt til at bruge blitz i den mørke underskov - lamelfarven var dog rigtig flot også på stedet! Jeg oploader lige de to øvrige billeder jeg har af svampen, og så må du endeligt byde ind hvis det kan hjælpe på bstemmelsen. Jeg kan desuden oplyse at den er fundet i nåleskov (hvilket vel udelukker cinnober?). Lugten er af ræddike, men jeg tror ikke det kan hjælpe til at skelne mellem dem?

Mvh. Kevin.

Blodrød slørhat? (Hej Torbjørn. Ja, jeg var desværre nødt til at bruge blitz i den mørke underskov - lamelfarven var d)
Besvar | Kommentér

Kevin Clausen
#3 Kommentar postet d. 13-10-08 kl. 21:57. Emne: Blodrød slørhat?
Og det sidste billede:

Blodrød slørhat? (Og det sidste billede:)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt

Svaraktivitet:

(7382)
#4 Svar postet d. 13-10-08 kl. 22:08. Emne: Blodrød slørhat?
Tak for din ulejlighed Kevin, jeg tror ikke på Purpur, det må være Cinnoberbladet s. Du har ret, lugten betyder intet, den er mere eller mindre ens for alle arterne i gruppen!

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kevin Clausen
#5 Kommentar postet d. 13-10-08 kl. 22:27. Emne: Blodrød slørhat?
Det er vist mig der takker endnu engang for din ulejlighed Torbjørn! Purpur kender jeg ikke? Jeg troede det stod mellem Cinnober og brunrød (hatten på cinnoberbladet ser meget gul ud i mine bøger), men det er jo kun rart at blive klogere!

Mvh. Kevin.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt
#6 Kommentar postet d. 13-10-08 kl. 22:47. Emne: Blodrød slørhat?
Nu vrøvler jeg igen, Brunrød slørhat taler vi om (jeg tænkte på det latinske navn purpureus), så nu ved vi hvad vi snakker om

Besvar | Kommentér

Kevin Clausen
#7 Kommentar postet d. 13-10-08 kl. 22:53. Emne: Blodrød slørhat?
Alletiders, så kan jeg også følge med! Jeg er mere end forstående mht. vrøvleriet (som vel lige så vel kunne skyldes min uvidenhed), du har trods alt en ordentlig bunke af tråde der skal besvares og følges med i! Vi andre jordiske har rigeligt at gøre med dem vi selv får startet!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator