Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Randi Mønster Skinner
Hvilke gule svampe i flok ? (2 billeder) (Læst 1418 gange) Postet d. 15-10-08 kl. 14:32
Jeg fik ikke noget svar, da jeg viste mine billeder fra -97 (!) i "paralletråden", så nu prøver jeg i det rigtige forum.

Svampene sad i store mængder på en væltet stamme (formodentlig bøg, men jeg husker det ikke præcist). De er taget i november -97 i Skeldekobbel Skov på Sundeved. Den eneste duft jeg kan huske er våd skovbund, så der har nok ikke været nogen speciel duft. Men uanset beskrivelsen er det jo sikkert en smal sag for jer, der kender til det, at svare på mit spørgsmål.

Vh.Randi

Hvilke gule svampe i flok ? (2 billeder) (Jeg fik ikke noget svar, da jeg viste mine billeder fra -97 (!) i "paralletråden", så nu prøver jeg )
Randi Mønster Skinner har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Randi Mønster Skinner
#1 Kommentar postet d. 15-10-08 kl. 14:33. Emne: Hvilke gule svampe i flok ? (2 billeder)
Billede nr 2

Hvilke gule svampe i flok ? (2 billeder) (Billede nr 2)
Randi Mønster Skinner har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt

Svaraktivitet:

(7382)
#2 Svar postet d. 15-10-08 kl. 14:48. Emne: Hvilke gule svampe i flok ? (2 billeder)
Hej Randi

På grund af størrelsen, de gulbrune farver, den tilsyneladende glatte hat og den kraftige ring, så må det være Fibret flammehat (Gymnopilus spectabilis).

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#3 Kommentar postet d. 15-10-08 kl. 14:49. Emne: Hvilke gule svampe i flok ? (2 billeder)
Sikke nogle farver, - og sikke nogle strømper Ved første øjekast kunne det godt ligne en Gymnopilus af en art.

Besvar | Kommentér

Kevin Clausen

Svaraktivitet:

(62)
#4 Svar postet d. 15-10-08 kl. 14:51. Emne: Hvilke gule svampe i flok ? (2 billeder)
Jeg tror på fibret flammehat. Det passer også fint med voksestedet.

Mvh. Kevin.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Randi Mønster Skinner
#5 Kommentar postet d. 15-10-08 kl. 16:05. Emne: Hvilke gule svampe i flok ? (2 billeder)
Tak til jer begge for svaret. Den var jeg aldrig selv kommet på. Kiggede under alt, der hed noget med "gul-" eller "okkergul-". Dejligt at få navn på dem.

Vh.Randi

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator