Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Elstrøm
Hvilken fluesvamp (Læst 527 gange) Postet d. 15-10-08 kl. 20:59
Hej derude

Jeg var en tur i skoven for en uges tid siden og fandt denne "fluesvamp"(knold, skæl på hatten og slør/ring på stokken) formoder jeg, men hvilken er der tale om? Jeg kan ikke finde noget, der ligner i "politikens".

På forhånd tak

Mvh Ole

Hvilken fluesvamp (Hej derude
Jeg var en tur i skoven for en uges tid siden og fandt denne "fluesvamp"(knold, skæl på )
Ole Elstrøm har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ole Elstrøm
#1 Kommentar postet d. 15-10-08 kl. 21:00. Emne: Hvilken fluesvamp
endnu et

Hvilken fluesvamp (endnu et)
Ole Elstrøm har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#2 Svar postet d. 15-10-08 kl. 22:11. Emne: Hvilken fluesvamp
Lamellerne er jo ikke hvide - dermed ikke Fluesvamp. Måske en Honningsvamp, men det er ikke tydeligt.

Ole

Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt

Svaraktivitet:

(7382)
#3 Svar postet d. 15-10-08 kl. 22:19. Emne: Hvilken fluesvamp
Jo, det er godt nok en fluesvamp, men både hat og lamelfarven ser sjove ud. Ole, lamellerne hos Brun kamfluesvamp kan godt blive let brunlige med alderen. Jeg er godt klar over at dette ikke er en kamfluesvamp, men også i andre tilfælde kan lamellerne godt få lidt farve.

Jeg ved ikke hvad dette er, den ligner lidt en meget afdanket, spinkel Rød fluesvamp, men det må dog være forkert da der ser ud til at være rester af en fodpose ved stokbasis.

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Michael Filtenborg
#4 Svar postet d. 15-10-08 kl. 22:26. Emne: Hvilken fluesvamp
Tror også på rød fluevamp. Farveafsmitning er ikke unormalt.

Tja det med fodpose er svært at afgøre, men synes stadig det ligner en lettere udvandet Rød fluesvamp.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator