Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Elstrøm
Gul Koralsvamp? (Læst 1092 gange) Postet d. 15-10-08 kl. 21:15
Hej derude

Endnu en fra Marselisborgskoven. Det tætteste jeg kan komme er "gul koralsvamp". Nogen der har et bedre bud?

På forhånd tak.

Mvh Ole

Gul Koralsvamp? (Hej derude
Endnu en fra Marselisborgskoven. Det tætteste jeg kan komme er "gul koralsvamp". Nogen d)
Ole Elstrøm har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 15-10-08 kl. 21:53. Emne: Gul Koralsvamp?
Hej Ole

Mon du lagde mærke til om der var noget rødt vad basis da du plukkede den, hvis det er tilfældet så må det være Blodplettet koralsvamp; hvis der ikke skete noget, kunne det meget vel være Bleg koralsvamp, som har en noget karryagtig lugt.

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Flemming Larsen

Svaraktivitet:

(65)
#2 Svar postet d. 16-10-08 kl. 09:12. Emne: Gul Koralsvamp?
Farven er for gul til at være Bleg koralsvamp. Jeg hælder også mest til Blodplettet. Og den har jeg selv set 6-7 steder i Marselisborg Skovene i år.

Kan du evt. præcisere nærmere, hvor i Marselisborg Skovene, du har funder den.

Så kan det jo være, det er en jeg også har fotograferet.

- se linket HER

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole Elstrøm
#3 Kommentar postet d. 16-10-08 kl. 09:32. Emne: Gul Koralsvamp?
Hej Flemming

Den er fundet på vej ud mod Moesgårdstrand på venstre side af vejen. Den blev fundet lidt længere ude end Ørnereden, men kan ikke helt huske, hvor langt ude det var.

Mvh Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator