Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 6 - Gå til side 1 2 3 4 5 6

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Margaretha Liebmann
Lille græsplænesvamp. 2 billeder (Læst 2631 gange) Postet d. 16-10-08 kl. 14:47
Fundet i omlagt gammel villahave i græs sammen med Plæne-huesvamp, Silkeglinsende rødblad og en frygtelig masse honningsvampe.

Lille græsplænesvamp. 2 billeder (Fundet i omlagt gammel villahave i græs sammen med Plæne-huesvamp, Silkeglinsende rødblad og en fryg)
Margaretha Liebmann har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#1 Kommentar postet d. 16-10-08 kl. 14:48. Emne: Lille græsplænesvamp. 2 billeder
Og hatoverfladen.

Lille græsplænesvamp. 2 billeder (Og hatoverfladen.)
Margaretha Liebmann har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt

Svaraktivitet:

(7382)
#2 Svar postet d. 16-10-08 kl. 15:03. Emne: Lille græsplænesvamp. 2 billeder
Mon ikke det kunne være en parasolhat Margaretha? - bemærkede du den "sædvanlige lugt" mindende om Stinkende p.,men mindre kraftig. Jeg har dog intet bud på et artsnavn.

Mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#3 Kommentar postet d. 16-10-08 kl. 15:54. Emne: Lille græsplænesvamp. 2 billeder
Parasolhat - ja det kunne det måske, navnlig med den flossede kant. Der er ingen speciel lugt efter 10 min. i bøtte. Sporerne passer meget godt på Lepiota, hvide og små (3-4 my) og muligvis afskårne/ellipsoide.

Jeg må prøve at vandre ud af det spor.

Eller også dukker en parasolhat-ekspert op på banen

Besvar | Kommentér

Erik Rald
#4 Kommentar postet d. 16-10-08 kl. 17:33. Emne: Lille græsplænesvamp. 2 billeder
Jeg holder mit bud for mig selv, gør jeg.

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#5 Kommentar postet d. 16-10-08 kl. 17:45. Emne: Lille græsplænesvamp. 2 billeder
Erik, det har jeg da ingen glæde af?

Besvar | Kommentér

Erik Rald
#6 Kommentar postet d. 16-10-08 kl. 17:57. Emne: Lille græsplænesvamp. 2 billeder
Jo, for hvis det er den, jeg tror, det er, undgår du at rødme af skamfølelse!

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#7 Kommentar postet d. 16-10-08 kl. 18:06. Emne: Lille græsplænesvamp. 2 billeder
Altså Erik, i min alder skammer man sig ikke over noget som helst mere!

Jeg gør i hvertfald ikke!!!

Er det en svamp jeg burde kende? Jeg synes ikke at jeg har set den før, men demensen slører måske min hukommelse noget?

Sig det så, Erik .

Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt
#8 Kommentar postet d. 16-10-08 kl. 18:45. Emne: Lille græsplænesvamp. 2 billeder
Erik, jeg kan godt se at hatten ikke er optimal for en Lepiota, men sløret kan godt se sådan ud og lamellerne ser ud til at være frie. Jeg nægter at tro at det skulle være en Psatyrella, og da slet ikke en Inocybe - Da jeg ikke har diplomprøve, så kan jeg også godt tåle at høre dit bud!

Besvar | Kommentér

Erik Rald
#9 Kommentar postet d. 17-10-08 kl. 01:03. Emne: Lille græsplænesvamp. 2 billeder
Jeg har heller ikke bestået diplomprøven, så min eventuelle fejlbestemmelse kan ikke give mig et klip i diplomet.

Desuden fejlbestemmer jeg dagligt svampe. Men mit bud på denne er så ekstremt, at jeg vil rødme, hvis det er forkert.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 6 - Gå til side 1 2 3 4 5 6

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator