Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. november 2019

Artikler

Artikeloversigt | Skriv ny artikel | Seneste artikler | Opdaterede artikler | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Artikler -> Nyheder

Ole Roland Therkildsen
1.000.000 opslag i Felthåndbogen (Læst 4962 gange) Postet d. 02-11-08 kl. 23:52
Felthåndbogen på Fugleognatur.dk er med sine 1.125 artsbeskrivelser Danmarks største online-opslagsværk om danske dyr, planter og svampe.

Felthåndbogens 38 forfattere har dermed skabt en enestående samling af artikler, der gennemgår de enkelte arters kendetegn, forvekslingsmuligheder og biologi.

Og Felthåndbogen står ikke på reolen og samler støv – den bliver læst af flere tusinde besøgende hver dag. Siden lanceringen i 2004 er der således foretaget mere end 1.000.000 opslag i Felthåndbogen, hvilket svarer til at hver artsbeskrivelse i gennemsnit er læst ca. 900 gange.

Vi ønsker forfatterne tillykke og takker for de mange læseværdige artsbeskrivelser af høj kvalitet.

Læs mere om Felthåndbogen og om, hvordan man bliver medforfatter: - se linket HER

Kommentér

Michael Filtenborg
#1 Kommentar postet d. 03-11-08 kl. 10:20. Emne: 1.000.000 opslag i Felthåndbogen
Herligt at der bliver læst i den, men gad vide om det ikke er de mere populære ting som fugle og blomstrende planter der bliver slået op i absolut højere grad end en bred vifte af ting?

Kommentér

Morten DD Hansen
#2 Kommentar postet d. 03-11-08 kl. 10:34. Emne: 1.000.000 opslag i Felthåndbogen
Det kan man jo faktisk se. Faktisk er der 1467, der har læst din beskrivelse af brunstokket rørhat.... - se linket HER

Kommentér

Michael Filtenborg
#3 Kommentar postet d. 03-11-08 kl. 10:48. Emne: 1.000.000 opslag i Felthåndbogen
Jo, men jeg har da også nogle beskrivelser der er læst under 100 gange, så vidt jeg husker. Det kommer nok ikke til at ske for Andefugle

men det er der jo også kun naturligt

Kommentér

Poul Evald Hansen
#4 Kommentar postet d. 03-11-08 kl. 11:56. Emne: 1.000.000 opslag i Felthåndbogen
Jeg tror, vi skal gøre lidt mere reklame for sagen. Men på den anden side synes jeg, det er et mål i sig selv, med så stor dækning som muligt.

I øvrigt bliver man ofte sendt til Felthåndbogen, når man googler en art.

Poul Evald

Kommentér

Martin Bjerg
#5 Kommentar postet d. 05-11-08 kl. 19:46. Emne: 1.000.000 opslag i Felthåndbogen
For vildt. Det er lidt vildt, at være med til at skabe noget så "banebrydende" som F&N, der får større og større indflydelse.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail hvis artiklen kommenteres

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator