Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
13. november 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Rasmussen
nælde snudebille ? (Læst 939 gange) Postet d. 12-11-08 kl. 12:41
Hej

Jeg er kommet i tvivl, om dette er en nælde snudebille.Tvivelen sniger sig ind fordi, den har så markant røde overlår som ingen af de andre i området hvor den er set har, i F&N galleriet er der en med en anelse rødt, resten ser "normale" ud.

Den er set 27-05-2008 i Tjæreby enge ved Randers fjord.

Håber på hjælp med en afklaring.

Venligst

Ole R

nælde snudebille ? (Hej
Jeg er kommet i tvivl, om dette er en nælde snudebille.Tvivelen sniger sig ind fordi, den har s)
Ole Rasmussen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Klaus Bek Nielsen

Svaraktivitet:

(3168)
#1 Svar postet d. 14-11-08 kl. 10:26. Emne: nælde snudebille ?
Hej Ole

Du er jo ikke den første, som har haft problemer med bestemmelse af de grønne snudebiller, men i denne tråd giver Hans Gønget en brugbar vejledning: - se linket HER Benene spiller vist ingen rolle. Selvom følehornsvinklen ikke er så nem, så vil jeg mene at din er en Nældesnudebille, da følehornenes inderste stykke ser ret lige ud.

Venlig hilsen Klaus

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole Rasmussen
#2 Kommentar postet d. 14-11-08 kl. 13:52. Emne: nælde snudebille ?
Hej klaus

Tak for din interesse.

Det var et godt link du anviste, så behøver jeg ikke at være i tvivl en anden gang og du har ret, det er en nælde snudebille.Jeg googlede lige på P calcaratus og den har helt tydeligt

buede følehorn.

Tak for hjælpen

Hilsen

Ole R

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator