Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. maj 2019

Artikler

Artikeloversigt | Skriv ny artikel | Seneste artikler | Opdaterede artikler | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Artikler -> Nyheder

Ole Roland Therkildsen
Fugleognatur.dk leverer data til Fundliste for Fyn (Læst 2380 gange) Postet d. 13-11-08 kl. 22:48
Fugleognatur.dk leverer data til Fundliste for Fyn (Fugleognatur.dk og fundlisteredaktør Leif Jensen, der på vegne af de lokale entomologiske foreninger)
Foto: Anne Vibeke Tossell

Fugleognatur.dk og fundlisteredaktør Leif Jensen, der på vegne af de lokale entomologiske foreninger udarbejder den årlige Fundliste for Fyn, har indgået en aftale om levering af sommerfugledata.

Aftalen betyder, at observationer af sommerfugle, der indtastes i Naturbasen (- se linket HER) fra og med 2008 vil indgå i de officielle fundlister, der går mere end 100 år tilbage i tiden. Som en del af aftalen vil Leif Jensen løbende bidrage til kvalitetssikringen af sommerfugleobservationer i Naturbasen.

Vi glæder os over dette samarbejde og opfordrer samtidig alle til at indtaste deres observationer af sommerfugle fra Fyn i Naturbasen, idet de fremover vil være en del af grundlaget for foreningernes arbejde med beskyttelse og bevarelse af den biologiske mangfoldighed, så sommerfuglene fortsat kan opleves i den fynske natur.

Entomologisk Selskab for Fyn (med fundlister fra tidligere år): - se linket HER

Fynske Entomologer: - se linket HER

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#1 Kommentar postet d. 24-11-08 kl. 00:38. Emne: Fugleognatur.dk leverer data til Fundliste for Fyn
Hej Ole og Leif

God nyhed at I er gået sammen. Nu går det den rigtige vej

Betyder det, at jeg ikke behøver at udfylde fundlisten til foreningen, når jeg har indtastet alle mine fund på F&N? Eller skal jeg fortsat aflevere den også?

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Ole Roland Therkildsen
#2 Kommentar postet d. 24-11-08 kl. 08:29. Emne: Fugleognatur.dk leverer data til Fundliste for Fyn
Hej Anni Lene.

Aftalen betyder, at F&N leverer data, der går direkte ind i Fundlisten for Fyn. Du behøver derfor kun at indtaste data i Naturbasen for 2008 og fremover.

Hilsner

Ole

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#3 Kommentar postet d. 24-11-08 kl. 23:45. Emne: Fugleognatur.dk leverer data til Fundliste for Fyn
Hej Ole

Tusind tak, det er vel nok en stor lettelse

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail hvis artiklen kommenteres

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator