Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
11. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

carina olsen
hvad søren er dette ... (Læst 7995 gange) Postet d. 14-11-08 kl. 23:00
hej alle

jeg har været i den heldige situation at blive indvaderet i hjemmet af forskellige insekter .. søren tolstrup her fra siden har hjulpet mig med at identificere et par af dem . f.eks den store kældermyg

mit store problem er at jeg har et kravlende insekt på min ejendom , så snart man er inde for døren - bides man ( måske stikkes ) det mærkes tydeligt med bagefter klør det ikke synderligt meget , men tilgengæld har jeg et alle andet bitte lille insekt der stikker mig og hele tiden søger op i vores hår , ind i vores ører , i næsen og øjnene ... hvis dette giver nogen mening , så hører jeg rigtig gerne fra jer. for vi er ved at blive lidt vanvittige her ;0(((

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen

Svaraktivitet:

(706)
#1 Svar postet d. 14-11-08 kl. 23:07. Emne: hvad søren er dette ...
Hej Carina

Jeg har haft en lignende oplevelse i Sverige på en kanotur. Troede, at jeg havde fået allergi af noget creme, indtil jeg opdagede, at det var små myg, som netop stikker på den måde du beskriver. De hedder "knot" på svensk og på dansk "mitter". Måske er det dem, som I er invaderet af?

Men det med, at de kravler på muren kan jeg ikke tage stilling til. Jeg oplevede kun, at de kravlede på teltdugen, når de havde stukket os

Her er en tråd om det samme?

- se linket HER

Venlig hilsen Anni

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

carina olsen
#2 Kommentar postet d. 14-11-08 kl. 23:50. Emne: hvad søren er dette ...
hej Anni

nu har jeg været lidt inde og læse om disse bæster og du har nok helt ret ( dejligt med så hurtigt et svar ,0)))

nu skal jeg bare have dem udryddet og det er straks værre for jeg sprøjter og spøjter men der er hele tiden nogen tilbage ... iguder tror jeg har fjernet mindst et par 100 stk.. bare mens jeg har skrevet dette er jeg blevet ædt mindst 8 gange ;0(

men superdejligt med oplysningen tak skal du have

venligst carina

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#3 Kommentar postet d. 15-11-08 kl. 00:12. Emne: hvad søren er dette ...
Hej Carina

Velbekomme. Desværre hjælper det jo ikke på angrebene at kende navnet, og ifølge dette link, som også er med i den forrige henvisning, er der ikke meget at stille op ved massive angreb end at tage benene på nakken

- se linket HER

Jeg håber virkelig, at du får bugt med dem, for de kan drive en til vanvid, når de bliver ved med at stikke.

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen

Svaraktivitet:

(11)
#4 Svar postet d. 15-11-08 kl. 09:08. Emne: hvad søren er dette ...
Mon ikke det er mitter?

Mitter er små, stikkende, blodsugende myg af familen Ceratopogonidae. De angriber ofte tyndhudede partier omkring øjne, ører og hårbund. De er kun 1-2 mm. lange.

Der er mange arter i Danmark.

Mhv.

Poul Evald

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

carina olsen
#5 Kommentar postet d. 15-11-08 kl. 17:31. Emne: hvad søren er dette ...
hej tak for dit svar også ...dejligt at få lidt hjælp ;0))) det middel vil jeg straks købe mandag , for alm gifte duer altså ikke ... kun et kort øjeblik . og enhver der har prøvet det vi prøver lige nu ved at det er værre end den værste gyser uff .

stikfluer har vi også haft her, så jeg ved hvad du snakker om , hvordan vi er endt med alle de forfærdelige insekter ved jeg ikke , men måske fordi jeg bor lige op af skoven , hvor der også er en sø.

det eneste der undrer mig er at jeg har nogen mærkelige dyr i mine møbler , bittesmå hvide runde ( jeg tror det er æg ) ved nogen hvad dette er ???? de er så små at man lige kan ane dem .

når jeg skriver om alt dette tænker jeg at i ikke tror at her er rent , men det er her ;0))) vi er meget renlige mennesker hihi .

mine naboer er på ingen måder plaget af dette , så jeg forstår det simpelthen ikke .

venligst carina

Besvar | Kommentér

carina olsen
#6 Kommentar postet d. 15-11-08 kl. 17:40. Emne: hvad søren er dette ...
hej Anni

nej det hjælper måske ikke noget at kende navnet , men det har alligevel hjulpet rigtig meget at finde ud af levetiden på de bæster og mest af alt at det ikke er et indbildt dyr ... min mand som slet ikke har været plaget , kan nu se at der er noget om snakken , (han kunne nu godt se alle vores stik som er små og runde )

så jeg er rigtig glad for dit svar , skal nu bare have fundet den helt rigtige gift , for jeg må indrømme at det huer mig ikke at komme hjem for tiden ...

bare tanken om at skulle drikke noget de evt er landet i eller vores mad de måske sidder på giver en dejlig slankekur for tiden ;0)))))))

smil og mange hilsner fra Carina

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen

Svaraktivitet:

(706)
#7 Svar postet d. 15-11-08 kl. 18:04. Emne: hvad søren er dette ...
Hej Carina

Prøv at fotografere nogle af dyrene og læg billedet ind her, så vi kan blive helt sikre på, hvad det er, inden du begiver dig ud i de giftige midler, som ikke hjælper noget, hvis det er de forkerte dyr, du bruger dem på

Eller send nogle stykker af dem til en eller anden her på siden, som kan vurdere det for dig. Der er nok en, som melder sig

Venlig hilsen Anni

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

carina olsen
#8 Kommentar postet d. 16-11-08 kl. 07:45. Emne: hvad søren er dette ...
hej Anni ...

mit kamera er desværre ikke godt nok det bliver meget utydeligt , så det hjælper desværre ikke ....

kløende hilsner fra Carina

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen

Svaraktivitet:

(706)
#9 Svar postet d. 16-11-08 kl. 18:00. Emne: hvad søren er dette ...
Hej Carina

Nå, men så må der andre metoder til. Stakkels dig

Nu kunne jeg ikke holde tanken om det ud mere, så jeg har oprettet en ny tråd, for at flere får øje på dit problem. Måske kan der så komme hjælp til dig

- se linket HER

Venlig hilsen Anni

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator