Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anni Lene Nielsen
Hvilken udtørret støvbold? (2 billeder) (Læst 658 gange) Postet d. 17-11-08 kl. 00:00
Denne støvbold voksede direkte på en træstamme. Jeg vil umiddelbart mene, at det er Krystal-støvbold, men der har været en del snak om flere arter, så jeg vil gerne vide, om man kan se det på en så tør udgave

Odense, Sandhusskoven, 16-11-08

Venlig hilsen Anni

Hvilken udtørret støvbold? (2 billeder) (Denne støvbold voksede direkte på en træstamme. Jeg vil umiddelbart mene, at det er Krystal-støvbold)
Foto: Anni Lene Nielsen
Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#1 Kommentar postet d. 17-11-08 kl. 00:01. Emne: Hvilken udtørret støvbold? (2 billeder)
tættere på

Hvilken udtørret støvbold? (2 billeder) (tættere på)
Foto: Anni Lene Nielsen
Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(1145)
#2 Svar postet d. 17-11-08 kl. 00:32. Emne: Hvilken udtørret støvbold? (2 billeder)
Det er faktisk meget let: der er kun én dansk støvbold-art, der vokser på træ: Pære-Støvbold.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#3 Kommentar postet d. 17-11-08 kl. 00:51. Emne: Hvilken udtørret støvbold? (2 billeder)
Hej Erik

Jeg troede ellers, at Pære-støvbold kun voksede i grupper!

Men så blev jeg så klog. Solist på træ

Tak for hjælpen

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#4 Svar postet d. 17-11-08 kl. 07:23. Emne: Hvilken udtørret støvbold? (2 billeder)
Hej Anni og Erik

Jeg må indrømme at jeg ikke synes den ligner, hverken i farve eller overflade struktur; min første tanke var en gammel bruskbold (Stilket eller Plettet), men netop fordi den er gammel så vil jeg helst ikke sætte navn på den.

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#5 Kommentar postet d. 17-11-08 kl. 23:25. Emne: Hvilken udtørret støvbold? (2 billeder)
Hej Torbjørn

Endnu et eksempel på, at jeg skal finde noget andet at lave end at finde smukke "oldinge"

Jeg sletter obs og billede

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator