Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. november 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Græshopper -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Rasmussen
lynggræshoppe variant ?? (Læst 470 gange) Postet d. 20-11-08 kl. 16:21
Hej

Jeg var den 18-06-08 i mols bjerge, der observerede jeg denne egenartede græshoppe.

Ved gennemgang af galleriet, fandt jeg blot en som lignede noget i retning efter min.

- se linket HER

kan det være den samme variant ?

Venligst

Ole R

lynggræshoppe variant ?? (Hej
Jeg var den 18-06-08 i mols bjerge, der observerede jeg denne egenartede græshoppe.
Ved gennem)
Ole Rasmussen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Mogens Holmen

Svaraktivitet:

(304)
#1 Svar postet d. 20-11-08 kl. 20:41. Emne: lynggræshoppe variant ??
Hej,

Farverne varierer ofte meget indenfor de enkelte græshoppearter, og røde former er faktisk ikke begrænset til kun Lynggræshoppe.

Det her må være en han af én af Chorthippus-arterne. Nærmere betegnet af den svære artsgruppe, der kaldes biguttulus-gruppen. Et lidt usikkert gæt fra min side er den af arterne, der hedder Almindelig markgræshoppe.

mvh MH

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole Rasmussen
#2 Kommentar postet d. 21-11-08 kl. 07:57. Emne: lynggræshoppe variant ??
Hej Mogens

Tak for din interesse.

Jeg kan forstå, at det var en vanskelig opgave at bestemme den,hvilket den jo heller ikke blev men, jeg synes at den er så markant at den burde være i markgræshoppe galleriet.

Kan jeg obse den som Markgræshoppe han sp ?

Venligst

Ole R

Besvar | Kommentér

Mogens Holmen
#3 Kommentar postet d. 21-11-08 kl. 08:14. Emne: lynggræshoppe variant ??
Du kan lægge den ind som Chorthippus sp.

mvh MH

Besvar | Kommentér

Ole Rasmussen
#4 Kommentar postet d. 21-11-08 kl. 08:44. Emne: lynggræshoppe variant ??

Tak for svaret

Venligst

Ole R

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator