Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

21. november 2008

papagøjebesøg

Egentlig stod jeg i køkkenet og kiggede på vinduerne,der trængte til at blive pudset :-) Jeg er vant til at ringduer,solsorte og flere andre arter, kan bruge både græsplæne,tjørn og røn.

Men pludselig kommer en farvestrålende fugl flyvende derude,og sætter sig en hvidtjørn.

Selvfølgelig skal den fotograferes,men kameraet ligger i stuen og telen ligger i garagen,og der er faktisk 70 m hen.

Det lykkedes at få samlet stumperne,og fuglen havde nu travlt i en Røn,så det lykkedes at få en serie billeder af den smukke burfugl.

Men den var ikke særlig vellidt blandt solsortene,for de skulle ikke have noget klinket,og fortrak skyndsomt mens de skræppede op :-)

Den virkede ret sky,så at forsøge at fange den opgav jeg hurtigt,men det var da en lidt anderledes formiddagsoplevelse,og ikke lige den slags fugle der bliver "skudt" på til daglig :-)


Foto: Svend Ove Jensen

De senest indberettede arter i Naturbasen: