Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Dagens naturoplevelse -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Svend Ove Jensen
papagøjebesøg (Læst 943 gange) Postet d. 21-11-08 kl. 10:31
Egentlig stod jeg i køkkenet og kiggede på vinduerne,der trængte til at blive pudset Jeg er vant til at ringduer,solsorte og flere andre arter, kan bruge både græsplæne,tjørn og røn.

Men pludselig kommer en farvestrålende fugl flyvende derude,og sætter sig en hvidtjørn.

Selvfølgelig skal den fotograferes,men kameraet ligger i stuen og telen ligger i garagen,og der er faktisk 70 m hen.

Det lykkedes at få samlet stumperne,og fuglen havde nu travlt i en Røn,så det lykkedes at få en serie billeder af den smukke burfugl.

Men den var ikke særlig vellidt blandt solsortene,for de skulle ikke have noget klinket,og fortrak skyndsomt mens de skræppede op

Den virkede ret sky,så at forsøge at fange den opgav jeg hurtigt,men det var da en lidt anderledes formiddagsoplevelse,og ikke lige den slags fugle der bliver "skudt" på til daglig

papagøjebesøg (Egentlig stod jeg i køkkenet og kiggede på vinduerne,der trængte til at blive pudset :-) Jeg er vant)
Svend Ove Jensen har vedhæftet dette billede
Kommentér

Finn Møller Pedersen
#1 Kommentar postet d. 21-11-08 kl. 10:44. Emne: papagøjebesøg
Hej Svend Ove

Det var da en dejlig oplevelse.

Sikke farver den har, flot med den blå himmel.

M.v.h

Finn

Kommentér

Eva Hansen
#2 Kommentar postet d. 21-11-08 kl. 10:47. Emne: papagøjebesøg
Næ, måske ikke lige den slags fugle der skydes på til dagligt, men alligevel synes jeg det er temmelig mange bur- og volierefugle der slipper ud.

Men du fik et flot billede af rosellaparakitten, det er vist endda en pragtrosella....smuk fugl.

mvh Eva

Kommentér

Kirsten Schwartz
#3 Kommentar postet d. 21-11-08 kl. 10:49. Emne: papagøjebesøg
Svend Ove, er du sikker på, det ikke var en mamagøje?

Kirsten

Kommentér

Svend Ove Jensen
#4 Kommentar postet d. 21-11-08 kl. 11:04. Emne: papagøjebesøg
Altså Kirsten,hvor får du det fra

Tak for artsbestemmelsen,Eva.

Ja,der er en flot himmel der passer til fugl og bær.

Kommentér

Gerner Jensen
#5 Kommentar postet d. 21-11-08 kl. 11:30. Emne: papagøjebesøg
70 m til garagen - så får du da lidt motion hver gang, du skal ud og køre bil

Og du nåede også at få skudt papegøjen - og gjort det godt .-)

Kommentér

Jan Fredsholt
#6 Kommentar postet d. 21-11-08 kl. 12:43. Emne: papagøjebesøg
Flot billede med af fuglen og de røde bær. Her hvor jeg bor har vi en Stor Kakadue der har levet i det fri i over et år. Den overlever bl.a. ved at folk fodrer den. Jeg overvejede på et tidpunkt at fange den i en fælde, men efter nærmere omtanke syntes jeg det var synd hvis den skulle i bur.

Fik desværre aldrig taget et billede af den.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator