Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 6 - Gå til side 1 2 3 4 5 6

Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Andersen
Vindrikkerens reflexskærm! (Læst 2744 gange) Postet d. 23-11-08 kl. 15:25
Efter at have tømt en tre eller fem liters vinkarton, fjerner man pappet og står/sidder tilbage med en foliepose. Den gøres ren, ganske let er det - skyl den godt igeneem med rent vand.

De er utroligt tætte.

Pust den op og brug den som nakkestøtte i flyveren eller på den lange togtur.

Eller tag den med i fototasken og brug den i felten som reflexskærm ved macrooptagelser.

Jeg forventer ikke tre flakser god vin som tak for denne oplysning. I min uendelige godhed sender jeg tippet ud - ganske frit.

Mvh. Ole

Kommentér

Ole Andersen
#1 Kommentar postet d. 23-11-08 kl. 15:27. Emne: Vindrikkerens reflexskærm!
Nå ja, søndagens vinindtag bevirker åbenbart, at det bliver markant vanskeligt at stave korrekt til flasker...

Kommentér

Lars Thomas
#2 Kommentar postet d. 23-11-08 kl. 19:32. Emne: Vindrikkerens reflexskærm!
Er du sikker på det ikke bare er fordi insekterne flasker med vingerne, når du skal fotografere dem????

Lars Thomas

Kommentér

Kristian Borum
#3 Kommentar postet d. 23-11-08 kl. 19:46. Emne: Vindrikkerens reflexskærm!
Ole, hvis man nu mere er til magnumflasker ... hvordan er det så liiiige, at man bærer sig ad? Har du et godt forslag???

Erfaren mand er god at gæste.

Kommentér

Michael S. Jensen
#4 Kommentar postet d. 23-11-08 kl. 19:51. Emne: Vindrikkerens reflexskærm!
Dem skal man nok påregne at bruge lidt længere tid på at puste op . . .

Kommentér

Ole Andersen
#5 Kommentar postet d. 23-11-08 kl. 21:09. Emne: Vindrikkerens reflexskærm!
Ja, Ja -I storbrovtende fyldehoveder!

Jeg forventede da også en vis portion useriøse kommentarer. Men jeg er sikker på, at derude i det ganske land sidder seriøse naturfotografer struttende af sund virketrang og gør deres notater og vinindkøb på rigtige beholdere, hvorefter den nye sæson vil blive præget af godt belyste indlæg fra macrouniverset, takket være dette hverdagstip.

Mvh. Ole

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#6 Kommentar postet d. 23-11-08 kl. 23:17. Emne: Vindrikkerens reflexskærm!
Hej Ole

Det er et godt tip, Ole

Hvis man altså har sådan en

Nu har jeg aldrig købt sådan en vinkarton og ville aldrig få drukket indholdet, så hvis du har en ekstra foliepose er jeg aftager

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Kirsten Schwartz
#7 Kommentar postet d. 23-11-08 kl. 23:44. Emne: Vindrikkerens reflexskærm!
Popcornposer er da også folierede indeni, så hvis du spiser popcorn Anni, kan du da prøve med dem...

Og der er så mange poser i en pakke, at der nok til både makroreflexskærm, oppustelige nakkepuder og solreflektorer til familie og venner, og så er prisen nærmest latterlig, når man får så meget for pengene!

Men sig det ikke til fabrikanterne, så vil de have mængdeudnyttelsesgebyr!

Kirsten

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#8 Kommentar postet d. 23-11-08 kl. 23:51. Emne: Vindrikkerens reflexskærm!
Hej Kirsten

De popcornposer kender jeg ikke. Kun dem fra mikroovn, som stinker forfærdeligt bagefter.

Der er heller ingen folie i

Men det kan være, at der dukker andre muligheder op. Nu holder jeg øje

Der er god tid til sommer

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Kirsten Schwartz
#9 Kommentar postet d. 23-11-08 kl. 23:57. Emne: Vindrikkerens reflexskærm!
Det er dem, jeg mener, jeg synes bestemt der er folie på indersiden, men måske husker jeg forkert, eller også har de lavet dem om, øv!

Kirsten

Kommentér

Side 1 af 6 - Gå til side 1 2 3 4 5 6

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator