Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Flemming Quist
Hjælp til konvertering af RAW filer. (Læst 6057 gange) Postet d. 25-12-08 kl. 11:10
Kære alle.

Glædelig jul.

Jeg er den (u)lykkelige ejer af Photoshop Elements 5.0. Jeg har læst mig frem til, at jeg burde være i stand til at konvertere RAW filer i programme, men hver gang jeg forsøger at åbne en sådan fil, får jeg en melding om, at det er den forkerte filtype. Jeg fotografere med Canon og filtypen hedder "CR2". Er der nogen, som har en løsning på dette problem? I så fald vil det være en ekstra julegave.

De bedste julehilsner.

Flemming.

Besvar | Kommentér

Kirsten Schwartz
#1 Svar postet d. 25-12-08 kl. 11:40. Emne: Hjælp til konvertering af RAW filer.
Hej Flemming.

Jeg har haft samme problem, prøv at se, om du kan finde hjælp her:

- se linket HER

Prøv at se #11 + eventuelt #18, jeg har lige købt PSE7, og nu kunne jeg hente filen ved hjælp af simpel kopiering fra PSE6...

Kirsten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#2 Kommentar postet d. 25-12-08 kl. 11:54. Emne: Hjælp til konvertering af RAW filer.
Jeg bruger selv PSE 5, og det program kan ikke åbne RAWfiler....

Du skal bruge et konverteringsprogram til at åbne RAWfilerne, og derefter omdøbe dem, evt. til jpgfiler.

Men der er altså i softwaren, som er med til dit Canon, et program der kan klare det (på de medfølgende CDrommer

mvh Eva

Besvar | Kommentér

Kirsten Schwartz
#3 Kommentar postet d. 25-12-08 kl. 12:04. Emne: Hjælp til konvertering af RAW filer.
Eva, det tror jeg simpelt hen ikke på:

- se linket HER

Så umoderne er PSE5 altså ikke!

Kirsten

Besvar | Kommentér

Flemming Quist
#4 Kommentar postet d. 25-12-08 kl. 13:29. Emne: Hjælp til konvertering af RAW filer.
Kirsten.

Du er en (jule)-engel. Det virkede perfekt.

Jeg måtte investere et par time her første juledag på at finde downloads på internettet, men nu er jeg i stand til at behandle RAW-filer via Elements 5.0.

Tak skal Du have.

Flemming

Besvar | Kommentér

Kirsten Schwartz
#5 Kommentar postet d. 25-12-08 kl. 13:43. Emne: Hjælp til konvertering af RAW filer.
Velbekomme, jeg kender godt den følelse, når et stort problem finder sin løsning, man bliver helt høj...

Jeg ku'' da heller ikke forestille mig, at PSE5 var så gammeldags!

Kirsten

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#6 Kommentar postet d. 25-12-08 kl. 13:53. Emne: Hjælp til konvertering af RAW filer.
Kirsten, det kan det kun såfremt der downloades en Plug-inn rawconverter til PSE 5.

mvh Eva

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#7 Kommentar postet d. 25-12-08 kl. 14:00. Emne: Hjælp til konvertering af RAW filer.
Flemming, for at dit Elements kan læse RAWfiler, skal du downloade dette program

- se linket HER

mvh Eva

Besvar | Kommentér

Kirsten Schwartz
#8 Kommentar postet d. 25-12-08 kl. 14:00. Emne: Hjælp til konvertering af RAW filer.
Ja, men det gælder jo for allesammen, også PSE6 og PSE7, jeg forstod dit indlæg som om, at PSE5 ikke kunne arbejde med RAW?

Kirsten

Besvar | Kommentér

Rune Midtgaard
#9 Svar postet d. 26-12-08 kl. 11:26. Emne: Hjælp til konvertering af RAW filer.
Fint at det lykkedes for dig, Flemming, men hvorfor benyttede du ikke bare det program, som må være fulgt med dit kamera (Canon Utilities)? Det fungerer storartet med henblik på at få justeret raw-filer (CR2-filer), inden du konverterer dem til tif, jpg, eller et andet, mere anvendeligt filformat.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator