Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørn Winther Jørgensen
Pile-ildporesvamp (Phellinus conchatus)? (2 fotos) (Læst 689 gange) Postet d. 13-01-09 kl. 21:03
Er det korrekt ID. Vokser på meget gammel pil. For mig ingen speciel lugt eller smag. Porer 4-5 pr. mm. Svampen på fotoet er våd efter dagens regn. Karup d.d..

Pile-ildporesvamp (Phellinus conchatus)? (2 fotos) (Er det korrekt ID. Vokser på meget gammel pil. For mig ingen speciel lugt eller smag. Porer 4-5 pr. )
Jørn Winther Jørgensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1028 x 772)
Besvar | Kommentér

Jørn Winther Jørgensen
#1 Kommentar postet d. 13-01-09 kl. 21:04. Emne: Pile-ildporesvamp (Phellinus conchatus)? (2 fotos)
Undersiden.

Pile-ildporesvamp (Phellinus conchatus)? (2 fotos) (Undersiden.)
Jørn Winther Jørgensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1028 x 772)
Besvar | Kommentér

Henrik Mathiassen

Svaraktivitet:

(13)
#2 Svar postet d. 26-01-09 kl. 10:44. Emne: Pile-ildporesvamp (Phellinus conchatus)? (2 fotos)
Hej Jørn

Umiddelbart kunne det godt være den med den zonede hat, men jeg synes normalt at den har mere nedløbende poreflade og også finere porer (5-6/mm).

Du skal nok have sporerne under mikroskop for at være sikker.

mvh,

Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#3 Kommentar postet d. 26-01-09 kl. 12:20. Emne: Pile-ildporesvamp (Phellinus conchatus)? (2 fotos)
Jeg vil godt se på den ved lejlighed Jørn

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Jørn Winther Jørgensen
#4 Kommentar postet d. 26-01-09 kl. 19:24. Emne: Pile-ildporesvamp (Phellinus conchatus)? (2 fotos)
Mange tak for svaret, Henrik. Så må vi lade Torbjørn være dommer i sagen. Tak for tilbudet, Torbjørn.

Mvh.

Jørn

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#5 Svar postet d. 07-03-09 kl. 21:52. Emne: Pile-ildporesvamp (Phellinus conchatus)? (2 fotos)
Langt om længe Jørn, jeg fik ikke noget ud af mikroskopien, men indsamlingen passer på en prik med fotografiet i mycokey, og der er intet modstrid med dette i NM3.

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jørn Winther Jørgensen
#6 Kommentar postet d. 07-03-09 kl. 22:08. Emne: Pile-ildporesvamp (Phellinus conchatus)? (2 fotos)
Tak for indsatsen, Torbjørn.

Mvh.

Jørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator