Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Klimaændringer -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Morten Fischer Mortensen
Ny bog om klimaændringer (Læst 2352 gange) Postet d. 20-02-09 kl. 20:00
Danmarks Miljøundersøgelser har lavet en rigtig god bog om klimaændringer som kan downloades gratis på - se linket HER

Hilsen

Morten

Kommentér

Poul Evald Hansen
#1 Kommentar postet d. 21-02-09 kl. 09:34. Emne: Ny bog om klimaændringer
Tak for den gode henvisning!

I det nye værk under udgivelse: Naturen i Danmark er der i Geologibindet en meget god oversigt over, hvad man ved om klimaets udvikling de sidste mia. år. Den er ting med som ikke er med i denne bog; men bogen kommer mere rundt i detaljer på andre områder.

Poul Evald

Kommentér

Poul Evald Hansen
#2 Kommentar postet d. 24-02-09 kl. 10:24. Emne: Ny bog om klimaændringer
Jeg har foreslået den som læsning til vores Agendagruppe i Galgebakken i Albertslund; de er ret positive.

Poul Evald

Kommentér

Michael S. Jensen
#3 Kommentar postet d. 24-02-09 kl. 11:04. Emne: Ny bog om klimaændringer
#1 "De sidste mia. år"??? Det var sørme lang tid Poul Evald.

Mvh Michael

Kommentér

Poul Evald Hansen
#4 Kommentar postet d. 24-02-09 kl. 11:31. Emne: Ny bog om klimaændringer
Ja, Michael, jeg har ikke bogen ved hånden, lånte den på biblioteket, men de har lavet nogle klimatiske overslag udfra forskellige analyser af lag og bjergarter o.s.v.. De tager så også i betragtning, hvor kontinentalpladerne har ligget til forskellig tid o.s.v., og mener, at jordens klima på det lange sigt har udviklet sig i nogle bølger, hvor forklaringen er kontinenternes placering og deraf følgende havstrømme m.v. På et tidspunkt var størstedelen af Jordens landmasser samlet på den sydlige halvkugle. - Det er ikke mit fagområde, jeg refererer bare.

Poul Evald

Kommentér

Michael S. Jensen
#5 Kommentar postet d. 24-02-09 kl. 16:17. Emne: Ny bog om klimaændringer
Hej Poul Evald

Beklager. Troede, det var en skrivefejl.

I øvrigt er der bestemt ikke noget galt i at gå flere milliarder år tilbage og se på vejret, men det bliver kun det større billede, man kan tegne, med en temporal afstand i den størrelsesorden.

Mvh Michael

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator