Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Hans Øllgaard
Er dette Arrhenia retiruga ? (Læst 467 gange) Postet d. 23-02-09 kl. 20:49
For nogen tid siden kørte en tråd om en svamp på mos, - det endte med (vistnok) Jens H. Petersens bestemmelse Arrhenia retiruga.

Den viste svamp voksede på mosstængler i fugtigt-leret miljø, de er ca. 4 mm i tværmål.

Er det mon også denne art ?

Hilsen og på forhånd tak !

Hans

Er dette Arrhenia retiruga ? (For nogen tid siden kørte en tråd om en svamp på mos, - det endte med (vistnok) Jens H. Petersens be)
Foto: Hans Øllgaard
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#1 Svar postet d. 23-02-09 kl. 20:54. Emne: Er dette Arrhenia retiruga ?
Ja det må det være Hans, jeg har ellers stillet mig lidt tvivlende over for om man kunne kende den sikkert i felten eller ej (nok mest fordi jeg selv kender den dårligt), men ud fra ligheden og det at Jens ikke havde problemer med den makroskopisk i den pågældende tråd, så kan jeg ikke andet end acceptere den.

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator