Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

1. marts 2009

Nordic Macromycetes 1, 3 til salg

Jeg er blevet gjort opmærksom på at den norske svampeforening stadig har eksemplarer af Nordic Macromycetes bind 1 og 3 til salg.

Bind 1 (fra 2000) omfatter Sæksvampene og består af bestemmelsesnøgler til slægter og arter på engelsk, overvejende baseret på mikroskopiske karakterer, jeg kender ikke den nøjagtige pris, men vil skyde på at den er ca. 300 kr, eksl. forsendelse

Bind 3 (fra 1997) omfatter Bl. bævresvampe, barksvampe, bugsvampe, støvbolde mm, kølle og koralsvampe, pig- og poresvampe. Den er helt tilsvarende.

Målgruppen er den meget interesserede amatør (og professionelle), som er vant til at bruge nøgler og mikroskopiske karakterer.

Oplysninger om pris mm, kan skaffes ved henvendelse på mail:

Norges

sopp- og nyttevekstforbund: post@soppognyttevekster.no.

mvh

Torbjørn

Jeg kommer med dette indlæg fordi jeg ved der er flere interesserede blandt F&N´s brugere, men iøvrigt er min rolle neutral.

De senest indberettede arter i Naturbasen: