Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Dagens naturoplevelse -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Louis A. Hansen
Mærker på kirsebærtræ (Læst 642 gange) Postet d. 09-03-09 kl. 20:11
Hej. Vandrede lidt rundt i Gedser Fuglestations have her forleden dag og fik øje på medsendte mærker på et kirsebær træ. Her følger nogle detaljer.

Fakta: lokalitet: Gedser Odde, Falster; "bide" mærker på kirsebærtræ, i en højde af ca. 220 cm over jorden. Samlet længde af dette 15-18 cm, hvor lange var de enkelte disse tværgående mærker - det kan jeg ikke lige afgøre, men 4-6 cm er nok ikke meget forkert. Og 2-4 mm i i højden. Hvor gamle er de - mellem 22. november 2008 og 1. marts 2009 (og som det ser ud så er det nok mere end et par uger siden).

Siger det jer noget?

Det der overrasker mig er, at de sad så høj oppe i kirsebærtræet.

Der kan tillægges at foto har været forbi på Zoologisk Museum (KBH.) - men her kom der ikke noget svar men man undredes også.

Mærker på kirsebærtræ (Hej. Vandrede lidt rundt i Gedser Fuglestations have her forleden dag og fik øje på medsendte mærker)
Louis A. Hansen har vedhæftet dette billede
Kommentér

Palle Frejvald
#1 Kommentar postet d. 09-03-09 kl. 20:55. Emne: Mærker på kirsebærtræ
Hej Louis

Jeg synes det ligner en motorsav som har været på afveje. Var der savet grene af træet?

Kommentér

Louis A. Hansen
#2 Kommentar postet d. 09-03-09 kl. 21:07. Emne: Mærker på kirsebærtræ
Hej Palle

Flot en kender må jeg sige!

Nogen gange tænker man alt for snævert – og ja du har da nok helt ret – jeg tror der er blevet anvendt en motorsav til at kappe toppen af kirsebærtræet. Så det var noget med tænder!

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator