Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bent Gravesen
Nikon D300 (Læst 1464 gange) Postet d. 23-03-09 kl. 20:09
Overvejer at investere i Nikon D300, nogen som mener at andet ville være bedre i samme prisniveau, og det skal være nikon.

Mvh. Bent.

Besvar | Kommentér

Michael Brinch
#1 Svar postet d. 27-03-09 kl. 21:35. Emne: Nikon D300
Har du overvejet D90??

Nu ved jeg ikke hvad du kommer fra, men en vigtig ting at huske, hvis andre også skal bruge kameraet (læs konen), så er der ingen autofunktion på D300.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Vindis

Svaraktivitet:

(27)
#2 Svar postet d. 31-03-09 kl. 16:36. Emne: Nikon D300
Jeg har en D300 - super kamera.

De er til at betale brugte - hvis du har is i maven, så vent til de annoncerer D400, så falder brugtprisen yderligere.

/Per

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bent Gravesen
#3 Kommentar postet d. 13-05-09 kl. 18:23. Emne: Nikon D300
Det endte me Nikon D700 og konen skal ikke bruge det, hun er ikke interesseret i at fotografere.

Og jo den var dyr men jeg er super tilfreds med den. Kommer fra en D70.

Mvh. Bent.

Besvar | Kommentér

Torben Back Sørensen
#4 Kommentar postet d. 24-06-09 kl. 13:36. Emne: Nikon D300
Står selv og vakler om evt. køb af nyt kamerahus. Har haft kigget på D 90, men D 700 er pludselig dukket op og vil måske være et ”bedre” køb? Jeg kan forstå at du kan godt anbefale D700. Kan du fremhæve noget specielt ud fra erfaring?

Mvh,

Torben

Besvar | Kommentér

Michael Brinch
#5 Svar postet d. 24-06-09 kl. 13:41. Emne: Nikon D300
Fotohandleren jeg købte mit d300 af, skulle ud og have et d700 istedet, det eneste han mener, der er blevet bedre ud over det er fullframe er lidt bedre hudtoner.

Besvar | Kommentér

Leif Bolding
#6 Kommentar postet d. 24-06-09 kl. 14:31. Emne: Nikon D300
# 2

Hej Per

Jeg har set, at du tidligere brugte et D3. Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvorfor du er gået ''ned i størrelse''. Gav D3''eren ikke fuld valuta for pengene og den ekstra vægt?

Mvh Leif

Besvar | Kommentér

Bent Gravesen
#7 Kommentar postet d. 24-06-09 kl. 16:31. Emne: Nikon D300
Jeg er svært tilfreds med D700, kniber lidt med tiden til at brudge den men det jeg er meget tilfreds med er FX formatet og så er der en del knapper at holde styr på men det er så lækkert at man ikke skal ind i menuen for at ændre hvilken lysmålings medtode man vil bruge og ja, nej det skal man selv have i hånden og studere. Men den er tung. Nikon sender jo gratis flotte brochurer.

- se linket HER

Venligst Bent.

PS. det går jo stærkt i den digitale verden, jeg kan ikke sælge min D70 som nok kommer til at stå noget stille. Ikke for en pris på sølle 3000 med optik men så bliver den da bare reserve kamere det lille pus. He.

Besvar | Kommentér

Per Vindis

Svaraktivitet:

(27)
#8 Svar postet d. 24-06-09 kl. 16:34. Emne: Nikon D300
#6 Leif,

Jeg er bestemt ikke gået tilbage. Jeg bruger stort set kun D3 + 500mm/4 til mine fuglefoto. En hel klar fordel er muligheden for f.eks. at skyde i 1600 ISO uden støj, hvilken giver hurtigere lukkertid og mulighed for håndholdt.

D300 bruger jeg nu til makro med en 105mm VR.

Mange hilsener

Per

Besvar | Kommentér

Leif Bolding
#9 Kommentar postet d. 24-06-09 kl. 22:19. Emne: Nikon D300
Hej Per

Tak for forklaringen. Jeg synes da heller ikke, at jeg før havde hørt om nogen der droppede D3''eren frivilligt

Næste spørgsmål er så, hvorfor du bruger D300 til macro. For at undgå objektivskift, på grund af forlængelsesfaktoren, eller noget helt andet?

Mvh Leif

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator