Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Margaretha Liebmann
Myceliumdyrkning (Læst 658 gange) Postet d. 04-04-09 kl. 20:59
Da jeg tømte en gammel plantesæk forleden, fandt jeg adskillige store klumper overtrukket af et eller andet mycelium. Kan man ud fra mediet (tørv)sige noget om, hvilken art det kan dreje sig om? og mon der kan lykkes at få frugtlegemer på klumperne?

På en eller anden måde, har svampen formet tørveblandingen til disse klumper, al anden jord i sækken var "normal" i konsistens. Disse klumper var op til 7-8 cm i Ø.

Myceliumdyrkning (Da jeg tømte en gammel plantesæk forleden, fandt jeg adskillige store klumper overtrukket af et elle)
Margaretha Liebmann har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Michael Filtenborg
#1 Kommentar postet d. 04-04-09 kl. 23:43. Emne: Myceliumdyrkning
Put disse klumper ned i nogle tilsvarende sække med nogle huller i og så gerne lidt fugtigt. Så får vi se hvad det kan blive til.

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#2 Kommentar postet d. 05-04-09 kl. 08:53. Emne: Myceliumdyrkning
Ja, det har jeg selvfølgelig allerede gjort - jeg er jo så pokkers nysgerrig. Men det kunne jo være, at der var nogen, der havde en idé?

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#3 Kommentar postet d. 27-04-09 kl. 10:34. Emne: Myceliumdyrkning
Jeg har heller ingen ide om det Margaretha, men jeg vil mene at mycelier uden frugtlegemer kun undtagelsesvist kan artsbestemmes

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#4 Kommentar postet d. 27-04-09 kl. 10:40. Emne: Myceliumdyrkning
Nogle gange kan man være heldig at få svar på de mest mærkelige spørgsmål - så jeg tog lige en chance

Nu ligger myceliet gemt fugtigt i en sort plastiksæk, og bliver tilset en gang imellem, så må vi se om der sker noget. Det skal jo prøves.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator