Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Michael Filtenborg
Så er morklerne her! (Læst 6031 gange) Postet d. 14-04-09 kl. 13:15
Så er morkel sæsonen startet for alvor.

Jeg var lige ude at gå en tur med hunden nu har en 20-minutters tid og vupti 8 styk Spiselig morkel, og så endda på min egen vej. Så det er nu i skal ud og kikke efter morkler på jeres ynglingslokaliteter inden tørvejret for dræbt dem.

har lige vedhæftet et billede af dagens fangst.

Så er morklerne her! (Så er morkel sæsonen startet for alvor.
Jeg var lige ude at gå en tur med hunden nu har en 20-minut)
Foto: Michael Filtenborg
Kommentér

Margaretha Liebmann
#1 Kommentar postet d. 14-04-09 kl. 13:22. Emne: Så er morklerne her!
Michael. Var ude igår, men fandt ingenting - det er heller ikke nemt blandt alt det visne løv. Mon vi har haft det for tørt her nede? (Men så slipper man da for at rense svampe for alle de små kravl .)

Kommentér

Kristian Stengaard Munkholm
#2 Kommentar postet d. 14-04-09 kl. 13:22. Emne: Så er morklerne her!
Tillykke,

og god appetit!

Jeg ville være blevet inspireret, hvis jeg ikke netop havde været ude at kigge igår uden held...

Kommentér

Michael Filtenborg
#3 Kommentar postet d. 14-04-09 kl. 13:25. Emne: Så er morklerne her!
Ja, men mine morkler kommer også altid forholdsvis tidligt. Jeg kan godt nok ikke holde trit med nordjyderne, men hernede er morklerne på min vej, en god indikator for en sæsonstart.

Kommentér

Michael Filtenborg
#4 Kommentar postet d. 14-04-09 kl. 16:12. Emne: Så er morklerne her!
Nå for nu at være rigtig strid, så har jeg lige fundet en enkelt mere på min vej. En fin mellemstørrelse en

Kommentér

Margaretha Liebmann
#5 Kommentar postet d. 14-04-09 kl. 16:54. Emne: Så er morklerne her!
Det tyder på, at det måske kunne blive et morkelår i år. Det har ikke været for godt de seneste år, mildest talt.

Kommentér

Michael Filtenborg
#6 Kommentar postet d. 14-04-09 kl. 17:04. Emne: Så er morklerne her!
Nej det har ikke været for godt. Jeg ved også at sæsonen ser ud til at kunne gå nogenlunde ud oppe i Ålborg, men hvis det her tørvejr fortsætter, ligesom forårs og somemrtørkerne har gjort de sidste par år, så bliver endnu en lovende sæson ødelagt, for morkler kan altså ikke lide tørke!

Men vi må tage det en uge af gangen. I løbet af denne uge skal jeg også lige ned og tjekke min Kegle-morkel lokalitet, for at se om de har fået startet op, og så byder weekenden nok på en tur ud til en anden morkellokalitet jeg kender.

Åh ja forresten hvis der er nogen der har mod på at finde nye morkellokaliteter, så er kratskov (løv) med elm et godt sted at begynde. generelt er Spiselig morkal glad for elm.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator