Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. marts 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars S. Madsen
hjælp til spejlløber? (Læst 375 gange) Postet d. 19-04-09 kl. 21:54
Hej!

Er der en der kan hjælpe med denne? Jeg synes ikke jeg kan få benfarven til andet end sort og så er der vel tale om enten aquaticus eller pusillus? Dyret er fra Randbøl Hede i dag. Stedet er sandet (naturligvis) og ikke langt væk er der en fugtig lavning.

hjælp til spejlløber? (Hej!

Er der en der kan hjælpe med denne? Jeg synes ikke jeg kan få benfarven til andet end sort o)
Lars S. Madsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Lars S. Madsen
#1 Kommentar postet d. 21-04-09 kl. 18:09. Emne: hjælp til spejlløber?
Det lykkedes at få nogle bedre billeder i dag af en Spejlløber fundet samme sted som den oprindelige. Jeg kan ikke rigtigt blive klog på hvad der menes med "Adskilt fra alle de følgende arter ved, at hvert af vingedækkene ved spidsen inden for det 8., ophøjede, mellemrum kun har eet - ikke to - porepunkter". Hvor er det jeg skal kigge??

hjælp til spejlløber? (Det lykkedes at få nogle bedre billeder i dag af en Spejlløber fundet samme sted som den oprindelige)
Lars S. Madsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (700 x 449)
Besvar | Kommentér

Christer Reiråskag

Svaraktivitet:

(2634)
#2 Svar postet d. 22-04-09 kl. 10:05. Emne: hjælp til spejlløber?
Jeg har set lidt på billederne, og det er aquaticus. pusillus har en noe smalere spejlrand sammenlignet med aquaticus.

De porepunkter er svære at se selv i lup, og jeg kan ikke se de på billederne. Disse punktene er ved spissen av dekkvingene (altså i modsat ende som hovedet).

Mvh

Christer

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars S. Madsen
#3 Kommentar postet d. 22-04-09 kl. 12:36. Emne: hjælp til spejlløber?
Mange tak for hjælpen Christer og for de uddybende kommentarer.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator