Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Knud Aage Filt
Kølle-bævrerust? (Læst 891 gange) Postet d. 07-05-09 kl. 09:33
Jeg har set den på levende enebærbusk.Den er omkring 10cm.lang og de enkelte "horn"5-15mm.Meget blød og skør og falder af ved berøring.

Gårdbo Sø.D. 6/5.

Kølle-bævrerust? (Jeg har set den på levende enebærbusk.Den er omkring 10cm.lang og de enkelte "horn"5-15mm.Meget blød)
Knud Aage Filt har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Lise Madsen

Svaraktivitet:

(152)
#1 Svar postet d. 07-05-09 kl. 09:40. Emne: Kølle-bævrerust?
det ser rigtigt ud

Lise

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Knud Aage Filt
#2 Kommentar postet d. 07-05-09 kl. 10:03. Emne: Kølle-bævrerust?
Tak Lise det mener jeg også

Mvh.Knud.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#3 Kommentar postet d. 07-05-09 kl. 10:04. Emne: Kølle-bævrerust?
Hej Knud og Lise

Jeg kender ikke arten, i hvertfald ikke i kritisk forstand, men jeg mener at kunne huske at Thomas Læssøe eller Jens H. Petersen et sted har skrevet at der er tale om et artskompleks.

Jeg har lige lavet et forsøg med at indtaste den på - se linket HER, og får følgende besked:

"Valideringskrav: Der ønskes foto eller beskrivelse eller det ønskes opgivet hvilken litteratur der er anvendt ved bestemmelsen og/eller hvilke karakterer der ligger til grund for bestemmelsen. Denne art er ikke en del af atlasundersøgelsen og indtasteren må forvente en længere behandlingstid ved valideringen".

Jeg er med andre ord ikke sikker på at bestemmelse af den er så enkel, men nu har jeg heller ingen forstand på rustsvampe

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Knud Aage Filt
#4 Kommentar postet d. 07-05-09 kl. 10:26. Emne: Kølle-bævrerust?
Hej Torbjørn.

Jeg har set i" Danmarks svampe" af Jan Vesterholt.Han skriver godtnok der findes ca.200 arter rustsvampe i DK.Så jeg tror jeg lader tråden stå åben indtil videre og venter på andre bud.

Mvh.Knud.

Besvar | Kommentér

Lise Madsen
#5 Kommentar postet d. 07-05-09 kl. 10:33. Emne: Kølle-bævrerust?
Hej Torbjørn

så du foto af rustsvampen fra Peter Krogh 5.5. kl 19.20 den så noget anderledes ud så den kunne nok være en anden men denne ser i mine øjne rigtig ud, det bliver sværer og sværer at bestemme noget som helst sådan som alt bliver splittet op så man ikke kan stole på sine øjne men skal have mikro på alt

Lise

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#6 Kommentar postet d. 07-05-09 kl. 10:58. Emne: Kølle-bævrerust?
Ja Lise, der er givetvis noget som bliver sværere, men jeg tror at det i lige så høj grad er et spørgsmål om at SE med nye øjne. Jeg havde set den anden tråd, men syntes ikke jeg kunne bidrage med noget konstruktivt; i dette tilfælde har jeg dog sendt tråden videre til Jens H. og Thomas, så må vi se hvad de siger.

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Jens H. Petersen

Svaraktivitet:

(34)
#7 Svar postet d. 07-05-09 kl. 11:01. Emne: Kølle-bævrerust?
Den er nu nok god nok som kølle-bævrerust.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#8 Kommentar postet d. 07-05-09 kl. 11:41. Emne: Kølle-bævrerust?
Thomas Læssøe har lige understreget i en mail til mig at værten SKAL være Alm. Ene (Juniperus communis)!

Besvar | Kommentér

Jens H. Petersen
#9 Kommentar postet d. 07-05-09 kl. 11:51. Emne: Kølle-bævrerust?
Men er det da ikke det?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator