Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Erik Thomsen
Lamelsvamp på nedbrudt egekævle (Læst 849 gange) Postet d. 08-05-09 kl. 21:48
Nogen der tør give et bud på denne ?

Lamelsvamp på nedbrudt egekævle (Nogen der tør give et bud på denne ?)
Erik Thomsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Erik Thomsen
#1 Kommentar postet d. 08-05-09 kl. 21:51. Emne: Lamelsvamp på nedbrudt egekævle
Og lettere overbelyst - men set nedefra...

Smag? Lugt umiddelbart ingen og størrelsesforhold kan ses udfra bøgeknop-dækbladene...

Lamelsvamp på nedbrudt egekævle (Og lettere overbelyst - men set nedefra... 

Smag? Lugt umiddelbart ingen og størrelsesforhold kan)
Erik Thomsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#2 Kommentar postet d. 08-05-09 kl. 22:55. Emne: Lamelsvamp på nedbrudt egekævle
Det er en Huesvamp Erik, så meget er jeg overbevist om, men resten ville være gætværk herfra Der er godt nok ikke så mange fremme om foråret, men jeg synes ikke lige der er noget som ringer.

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Erik Thomsen
#3 Kommentar postet d. 08-05-09 kl. 23:10. Emne: Lamelsvamp på nedbrudt egekævle
Jamen med Huesvamp er man jo allerede halvvejs i mål :o) jeg faldt over et billede af Nikkende Huesvamp - som gror på eg, hvilket passer vældigt fint. Stikkende lugt af maling, tjaaa´ måske - knippevoksende - endnu ikke...

Iøvrigt vældigt fint at finde så nedbrudt en egekævle !!!

Måske den skal i posen ?

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#4 Kommentar postet d. 08-05-09 kl. 23:16. Emne: Lamelsvamp på nedbrudt egekævle
Den (eller lignende) huesvamp fandt jeg sidste år - prøver at finde den i morgen et eller andet sted på harddisken.

Besvar | Kommentér

Erik Thomsen
#5 Kommentar postet d. 09-05-09 kl. 10:43. Emne: Lamelsvamp på nedbrudt egekævle
Mon ikke det er toppet huesvamp - så passer årstiden og voksestedet.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#6 Kommentar postet d. 09-05-09 kl. 10:56. Emne: Lamelsvamp på nedbrudt egekævle
Det var faktisk en af dem jeg tænkte på Erik, hvis jeg skulle sige god for den så ville jeg kende lamellernes tilheftning, om de er fjerne eller ej, samt farve; alternativet er at smide den ind i - se linket HER og se om de kunne godtage den ud fra dit foto.

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#7 Svar postet d. 11-05-09 kl. 13:40. Emne: Lamelsvamp på nedbrudt egekævle
Thomas Læssøe overvejer at sende alle forårsfund af denne art indrapporteret på - se linket HER, til kvalitetsvurdering, det betyder at vi hellere må opgive tanken om denne art mon ikke mikroskopi er nødvendig her Erik? - prøv at kontakte ham herom, og link til denne tråd: mailadresse: thomasl@bi.ku.dk

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Erik Thomsen
#8 Kommentar postet d. 11-05-09 kl. 15:03. Emne: Lamelsvamp på nedbrudt egekævle
Der er indhentet et belæg ;o)

Besvar | Kommentér

Erik Thomsen
#9 Kommentar postet d. 11-05-09 kl. 15:05. Emne: Lamelsvamp på nedbrudt egekævle
Margaretha

stop endelig med at lede - du havde den sidste år i maj her på siden ;o)

Hvis du da tænkte på toppet huesvamp...

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator