Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
8. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Palle Frejvald
Urolig sommerfugl (Læst 968 gange) Postet d. 13-05-09 kl. 17:44
Er det muligt ud fra dette meget lille udsnit af et billede, at sætte navn på denne sommerfugl? Det er bagsiden man kan se.

Lorup Skov, tirsdag.

Urolig sommerfugl (Er det muligt ud fra dette meget lille udsnit af et billede, at sætte navn på denne sommerfugl? Det )
Foto: Endelig sad den stille
Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#1 Kommentar postet d. 13-05-09 kl. 17:48. Emne: Urolig sommerfugl
Her fra ligner det bestemt en euphrosyne (rødplettet perlemorsommerfugl). Godt fund.

Besvar | Kommentér

Martin Bjerg

Svaraktivitet:

(446)
#2 Svar postet d. 13-05-09 kl. 17:51. Emne: Urolig sommerfugl
Faktisk nærmest et fremragende fund, da arten mere eller mindre er forsvundet fra Sjælland. har du flere fotosH

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Erik Steen Larsen
#3 Kommentar postet d. 13-05-09 kl. 18:01. Emne: Urolig sommerfugl
Hej Palle,

Dejligt! Det var lige hvad vi havde håbet på! Fund af arten på nye lokaliteter.

Mvh.,

Erik

Besvar | Kommentér

Palle Frejvald
#4 Kommentar postet d. 13-05-09 kl. 18:39. Emne: Urolig sommerfugl
Men dog, tak skal I ha''. Jeg har to billeder af den, men de er taget umiddelbart efter hinanden, og dette er det mest "skarpe". På originalen skal man se godt efter for at se fuglen.

Den ville under ingen omstændigheder lade mig komme nær, flere gange var den forbi mig, men sidde stille, nej, kun denne ene gang.

Besvar | Kommentér

Tubas Løkkegaard
#5 Kommentar postet d. 14-05-09 kl. 09:45. Emne: Urolig sommerfugl
Godt fund.

Det er sandsynligvis en han der leder efter hunner. De kan være svære at komme til.

Hunnerne er mere rolige og flyver fra blomst til blomst.

Det kunne være fint hvis du holder øje med bestanden dér.

Se også Felthåndbogen:

- se linket HER

Hilsen

Tubas

Besvar | Kommentér

Palle Frejvald
#6 Kommentar postet d. 14-05-09 kl. 10:05. Emne: Urolig sommerfugl
Hej Tubas

Jeg har bier stående få meter fra fundstedet, så jeg kommer forbi hver uge. Skal nok holde øje (kan nok ikke lade være).

Skoven er privat, og der foregår en del rydning af ris og lign, vist for at høste til flis. Så der er mange lysninger, lidt juletræer, løvskov og lign. Vist lige det sådan en har brug for.

Jeg kan se på kortet at fuglen er fundet i tilknyttede skove for år tilbage. Måske den har været der hele tiden?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator