Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jette Anitha Hansen
Hvilken svamp m.anisduft? (Læst 1070 gange) Postet d. 23-05-09 kl. 19:54

Det her er en gåde for mig,en Anis-tragthat i maj måned? Hatten er lysere nu end på foto,lugter kraftig af anis og samme størrelse som Anis-Tragthat. Fund i granskov i Stakrode i dag.

Mvh. Jette.

Hvilken svamp m.anisduft? (
Det her er en gåde for mig,en Anis-tragthat i maj måned? Hatten er lysere nu end på foto,lugter kr)
Jette Anitha Hansen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen
#1 Kommentar postet d. 23-05-09 kl. 20:18. Emne: Hvilken svamp m.anisduft?

Kom i tanke om Vellugtende tragthat kunne være en mulighed, men så er der igen årstiden taget i betragtning?

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#2 Kommentar postet d. 23-05-09 kl. 20:40. Emne: Hvilken svamp m.anisduft?
Hej Jette

Det er ikke Anis-Tragthat, men kunne godt være Sødtduftende, men læg lige mærke til om stokbasis har kraftige, hvide mycelietråde, hvis ja, kunne det være mere spændende!

I begge tilfælde ville det nok være en god ide at tage en snak med Jan via Svampeatlas, da han er en af de to som har mest styr på slægten i DK.

mvh

Torbjørn

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen
#3 Kommentar postet d. 23-05-09 kl. 21:28. Emne: Hvilken svamp m.anisduft?

Her er et foto af basis, kan ikke selv vurdere om myselietrådene er kraftige; men under alle omstændigheder, følger jeg dit råd.

Mvh.Jette.

Hvilken svamp m.anisduft? (
Her er et foto af basis, kan ikke selv vurdere om myselietrådene er kraftige; men under alle omstæ)
Jette Anitha Hansen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator